dwarsligger

hallo

ik ben nu 33+2 weken zwanger en heb vanmorgen te horen gekregen dat mijn baby
waarschijnlijk dwarsligt, moet over 2 weken weer naar vk en krijg week daarop een echo
om te kijken of ze het kindje kunnen draaien en dat de palcenta en navelstreng dan niet in de problemen komen, mijn vk verwacht dat ze het niet kunnen draaien omdat het kindje al beetje ingedaalt is en ik een strakke buik heb
nu vroeg ik mij af of er dames zijn die ook zoiets hebben meegemaakt want kan er niet veel info over vinden behalve dat het bijna altijd uitmond in een keizersnede

alvast bedankt groetjes babs
 
Ik kan je helaas niet echt helpen. Ik ben nog niet zo ver dat ze op de houding gaan letten. Bij mijn eerste echo lag het kindje op zijn buik, dat vond ik wel grappig, maar hij kan nog alle kanten op want ik moet nog ff.

Maareh, ik ga er wel vanuit dat je verloskundige vaker te maken heeft gehad met zo'n situatie, dus ga ik er ook van uit dat het wel goed zal komen.

Ik wens je er in ieder geval sterkte mee.

Groetjes,

Bar

 
hoi

toch bedankt voor je reactie
mijn vk heeft het idd wel eens eerder meegemaakt en heeft me ook wel info
gegeven alleen ik was erg benieuwd naar ervaring van anderen met oog op het
evt. draaien van het kindje ed

groetjes
 
Hoi Babs,
Ik las je bericht en wat me opviel is dat je zegt dat ze het niet kunnen draaien omdat hij al wat is ingedaald... maar hoe kan dat nu als hij (of zij) dwars ligt? Ik dacht dat het alleen kon indalen als hij met z'n hoofd naar beneden lag, dus indalen in je bekken.
Mijn kleintje is al ingedaald vanaf de 28e week, zijn hoofdje ligt nu diep in mijn bekken hij kan geen kant meer op (alleen links of rechts omdraaien haha).
Als jouw kleintje niet meer draait dan zullen ze wel met je bespreken wat ze gaan doen. Een natuurlijke bevalling zal niet gaan met een dwarsliggertje, wel met (on) volkomen stuitliggingen heb ik gelezen (een van de twee, weet niet meer welke). Maar laat je maar goed voorlichten toch?
Had je je ingesteld op een natuurlijke bevalling?
Taatje
31w3d
 
hoi

een stuitligger kan idd vaginaal geboren worden maar een dwarsligger niet
mijn kindje is een beetje ingedaalt en kan nu eerst ook niet verder zakken omdat
het als het ware klem ligt met de rug naar mijn schaambeen toe
ik laat me idd wel goed voorlichten maar hoor met 14 dagen nog wel meer
ik had me een beetje ingesteld op natuurlijke bevalling maar al neit al te veel
omdat ik vanwege mijn astma toch naar het ziekenhuis moet en dan op het laatste moment medicatie krijg teogedient om niet in de adem halings problemen te komen

groetjes babs
 
Hi Babs,

Mijn vorige kleintje lag in een stuit. Da's natuurlijk anders dan overdwars, maar toen hebben ze ook een draaipoging gedaan. Dat is toen niet gelukt, en ik vond het een heel onplezierige handeling. Ik was bont en blauw en achteraf begreep ik dat het ook niet zonder risico voor je kleintje is. Ik heb achteraf ook behoorlijk wat info opgezocht en met die info + mijn ervaring zou ik niet meer kiezen voor draaien. Doe mij maar een keizersnee! Natuurlijk maakt iedereen een andere keuze, maar je kunt je altijd inlezen. Ik vond het prettig om ervaringsverhalen van anderen met een keizersnee te lezen op: http://home.tiscali.nl/vooru/

Succes,
Tineke
 
hoi

ik heb even op de website gekeken en daar staan idd een hoop verhalen op waar ik wat aan heb
zo'n draaipoging zie ik eigenlijk ook niet zo zitten maar is waarschijnlijk bij toch al
niet mogelijk omdat mijn buik zo strak is

bedankt voor je reactie
 
Terug
Bovenaan