dwarsligger

Hallo,

Ik vraag me af of iemand van jullie een tip heeft, het zit nl zo:
mijn zoontje (6 mnd) slaapt nu nog in een slaapzak met laken en deken maar dat is met dit weer te warm. Nu is het zo dat als hij alleen in z'n slaapzak ligt hij dwars in bed gaat liggen en dan natuurlijk wakker wordt. En met een pyama en een lakentje lukt het ook niet, die schopt hij af en dan heb je weer het zelfde probleem. Nu lees ik vaak wat over slaapzak bij het voeteneinde in stoppen, maar zo lang is z'n slaapzak niet en overdag ligt hij niet in z'n slaapzak en zou ik dus elke keer z'n bed moeten opmaken.

gr Ineke en een onrustig slapende Thijn
 
Hoi Ineke,

Als ik jou was zou ik toch een lange slaapzak kopen van zo'n 80-100 cm. deze kan je lekker aan het voeteneinde instoppen. Met dit weer zou ik er dan alleen een lakentje overheen doen, of niets. Onze zoon Tijn (wat een mooie naam he?) slaapt nu nog vaak overdwars en hij is al 15 maanden! Gelukkig wordt hij er niet wakker van.
Met dit weer slaapt hij in een t-shirt en in een slaapzak zonder dekentjes of laken.
Heel veel succes!
 
Ons dochtertje van 7 maanden had ik ook alleen in een slaapzakje in bed gelegd. Toen ik later ging kijken lag ze vrolijk lachend overdwars met de spijlen te spelen.   Ik doe er nu een dun lakentje overheen wat ik strak instop, zodat ze het niet weg kan schoppen. Ze ligt ook in een dun slaapzakje met alleen een rompertje aan.
De slaapzak achterin stoppen heb ik nog nooit gedaan, maar ook wel een goede tip.

groetjes
Melanie
 
hallo allemaal

mijn zoontjes zijn nu 11 weken en die fietsen al door heel het bed heen
maar bij hun maakt het niet uit met of zonder slaapzak ze blijven ronddraaien het ziet er wel comisch uit als je de slaap kamer binnen komt
wat wat voor slaapzakken gebruiken jullie? ik bedoel dan wat voor soort stof het is want mijn kindjes zweten zo en zijn dat heel nat van het zweten in de zak.
nu liggen ze zonder met alleen een hempje en een lakentje en als ze diep slapen leg ik ze recht. zijn er ook zomer slaapzakken?

groetjes kristel
 
hoi kristel,
reactie op jouw vraag in jouw reactie (snappie?)
er zijn zeker zomer slaapzakken. de winterslaapzakken zijn vaak gevoerd en zeker deze dagen veel te warm. en (hopelijk) komend zomer ook.
zomerslaapzakken zijn eigenlijk gewoon een lapje katoen met een rits (als je het heel simpel bekijkt). ik zou wel gaan voor katoen, dit neemt vocht makkelijker op, is ademend en makkelijk wasbaar.
succes
helma
 
hoi kristel, (en overige moeders natuurlijk ook)
even een aanvulling op mijn vorige reactie.
ik zag net op dat er zomerslaapzakken vanaf dinsdag a.s. (31-5) in de aanbieding zijn bij het kruidvat. € 6,95 per stuk. en dat is een koopje volgens mij.
zeker met een tweeling denk ik.
groetjes helma
 
Hoi,
Ook ons dochtertje is een dwarsligger. Tot voor ongeveer 1 maand terug stopten we haar slaapzak ook onder het matras in maar nu ze echt draait in bed heeft dit geen zin meer.
Ja, helaas gaat ze nu het hele bed door, met of zonder slaapzak. Ze ligt regelmatig met haar hoofd richting het voeteneinde. We hebben op dit moment dus geen dekentjes of lakentjes maar zorgen dat ze of warm genoeg (slaapzak met extra truitje) of koel genoeg(zonder slaapzak) ligt. En dan wordt ze inderdaad wel eens wakker doordat ze met haar hoofdje tegen de spijletjes van het bed ligt maar eigenlijk gaat het beter dan verwacht.
 
Terug
Bovenaan