dwarsligger.

Hoi Mama's,
Gisterochtend naar de verloskundige geweest, en ze voelde hoe het lag
en zij dat het mooi met het hoofdje naar beneden lag. Maar toen ze met
de echo ging kijken lag daar helemaal geen hoofdje en zij op zoek en het
ligt dus over dwars, dus ook niet in een stuit. Nu moet ik dinsdagmiddag
naar het ziekenhuis voor weer een echo en als het dan nog dwars ligt dan
gaan ze het proberen te draaien. Ik ben nu 35 weken, dus het heeft nog wel
de tijd om te draaien en daar hoop ik dus maar op. Het is een heel beweeglijke
baby dus het zou me niks verbazen. groetjes Miranda

jeetje.. maar hopen dat jullie hummeltje zo beweeglijks dat ie lekekr met zijn/haar koppie naar beneden komt te liggen.

bij mij twijfelde de verloskundige 2 weken geleden ook over de ligging. maandag moet ik weer naar de verloskundige (ben dan 36 +3) en als het dan nog neit duidelijk te voelen is, moet ik ook een echo.

eerst was ik ervan overtuigt dat gupje goed lag, maar nu... ik begin dan toch weer meer te twijfelen..

groetjes

Poeh, spannend ja!
Ik ken het gevoel, mijn kindje heeft ook een keer dwars gelegen en voor de rest vooral in stuit. En net, met 35+6 wkn is het toch met hoofdje naar beneden gedraaid! Wat een opluchting.
Maar VK checkt nu wel iedere keer met echo de ligging, omdat kindje niet ingedaald is en dus nog steeds draaien kan... Ik hoop maar dat het nu toch echt te weinig ruimte heeft.

Ik heb toen wat dingen opgezocht over dwarsligging en stuitligging en het blijkt dat bij een dwarsligging een draaipoging meestal wel lukt, tot 90% van de gevallen. Dat vond ik wel weer geruststellend...

Maar ik hoop dat je kindje het jou (en zichzelf ; )) makkelijk maakt en goed gaat liggen!

Groetjes, Karin
38 wkn van 2e

Hoi mama's.
Gisteren de echo in het ziekenhuis gehad en nu lag kleine Sjakie weer
goed! Gelukkig, nu maar hopen dat dit zo blijft want hij of zij beweegt nog
behoorlijk. groetjes Miranda

Terug
Bovenaan