dwarsligging en pijn

Bij de laatste controle/echo (week 26) in het ziekenhuis blijkt dat de baby dwars ligt. Ik had zelf dat gevoel ook al. Volgens mij is het nog steeds (week 28) een dwarsligging. De baby ligt dus wat lager in mijn buik. De laatste week heb ik regelmatig harde buiken die lang duren (soms een hele middag). Het kindje is dan ook flink aan het trappelen/ duwen. Mijn buik doet dan echt pijn. Ik weet mezelf dan geen houding te geven. Wie heeft dit ook? Heeft het al zin om nu een baby te laten draaien in het ziekenhuis?

Groetjes,
Mama van Noa en .....

Hoi,
wat vervelend dat je zoveel pijn hiervan hebt! Als de harde buiken zolang aanhouden, zou k wel even contact opnemen met vk of gyn. Advies om het te minderen is, rustig aan doen, warme kruik op je buik/ warme douche/bad nemen.
Volgens mij heeft het nog geen zin om je kindje te laten draaien. Het heeft nog zoveel ruimte in je baarmoeder dat het zelf nog tig keer kan draaien naar alle houdingen. Mijn vorige zwangerschap lag ons zoontje dwars, draaipoging werd toen rond de 37wkn gedaan. Dan is de slagingskans het grootst en de kans dat je uk terugdraait het kleinst.
Je zou wel kunnen informeren naar Moxa-therapie. Dat is een onderdeel uit de accupunctuur die stuitligging/ dwarsligging zou kunnen verhelpen. Moet je wel op tijd mee beginnen. En misschien hebben die ook wel een remedie tegen de pijn die je nu hebt??!
Helaas is het bij ons niet gelukt en werd ons zoontje via keizersnee geboren.
Heb je wel veel gelezen over draaipoging? Het is niet geheel zonder risico he!! Wij vonden het wel een moeilijke beslissing en ik zou het in deze zwangerschap niet weer laten doen, mocht het nodig zijn.
Veel sterkte ermee en hopelijk draait jullie uk zich spontaan!! Hoef je nergens meer over na te denken...
Groetjes mira

Terug
Bovenaan