dwarsligging: ook draaipoging bij voorliggende placenta?

A

Anoniem

Guest
Hoihoi!

Morgen ben ik 36 weken zwanger van ons 2e kindje. Bij de laatste controle bij de vk is gebleken dat onze dochter in een dwarsligging ligt. Nou draait ze nog wel alle kanten op, dus ze zal ook wel eens goed liggen, denk ik. Ze heeft blijkbaar nog alle ruimte. Donderdag moet ik weer voor controle heen en dan gaan ze kijken of ze dan wel goed ligt, en zo niet dan zullen ze wel een poging doen om de kleine meid te draaien.

Nou is het zo dat mijn placenta aan de buikkant ligt. Wie kan mij vertellen of ze dan wel een draaipoging doen? Het lijkt mij niet zo heel gezond, om zo in de placenta te gaan drukken en duwen. Stel je voor dat er iets mee gebeurt?

Anders wordt het toch zo langzamerhand tijd dat ik er rekening mee ga houden dat het ook wel eens een keizersnee kan worden.  jammer genoeg.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Veel liefs,

Ingrid
35w6d

Hallo Emmama,

Wat spannend zeg je hoeft nog maar 4 weken (ik nog 12 en ik kan niet wachten!!). Het lijkt mij inderdaad ook niet echt goed om in de placenta te gaan lopen duwen (kan deze hierdoor ook niet losraken???), maar goed dat is meer mijn gevoel. Ik moet je eerlijk zeggen als mijn kind niet goed zou liggen, dan laat ik het zo. Aan mijn lijf geen geduw getrek en weet ik wat ze allemaal doen. Ik vind het heel onnatuurlijk om een kind te gaan draaien het ligt niet voor niets zo. Heb ook wel gehoord dat het behoorlijk pijnlijk is. Ik zelf zou het absoluut niet willen, dan maar een keizersnee! Volgens mij ben je het ook niet verplicht dit te ondergaan, het is nog altijd jouw lichaam!!
In iedergeval heel veel suc6 en hoop dat jouw kindje vanzelf nog gaat draaien!!!

Groetjes
Sies

Ze kunnen (naar wat ik gehoord heb) alleen een draai poging doen als ze je kindje zelf te pakken kunnen krijgen. Dus alleen als ze dat buiten de placenta om kunnen doen.

Groet Xanthe
37w4d

hoi,

bij mij hebben ze met 37 weken een stuitliggertje gedraaid met succes.
ze kijken alles eerst heel goed na en dan draaien ze pas. Ik heb ook een grote placenta tegen de buikwand. maar het gaat ook om hoeveel vruchtwater je hebt en conditie van je kindje. het viel mij mee, alleen een dag of 4 had ik spierpijn gevoel in m'n buik en had het even helemaal gehad. nu ben ik inmiddels 40 + 5 dagen maar het mag nog wel even blijven zitten hoor. voel me weer op en top. Ligt nog steeds goed.

succes

Mijn stuitliggertje hebben ze niet gedraaid omdat mijn placenta aan de voorwand lag.
Gr Mirjam

Terug
Bovenaan