Dwarsligging

Hallo dames,
Mijn naam is Cynthia en ben nu 36 weken zwanger. Ben vandaag naar het ziekenhuis geweest en daar op de echo zagen ze dat mijn kind dwars ligt. Woensdag as wordt er geprobeerd het uitwendig te draaien naar de goeie positie.

Heeft iemand hiet ervaring mee, Doet het pijn. Hoe groot is de kans dat de baby dan zo blijft liggen, als het gedraaid is in de goeie positie. Zijn er riscios aan verbonden.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en wens jullie alle een voorspoedige zwangerschap.

Groetjes

Hi Cynthia,

Ik heb bij de vorige zwangerschap een draaipoging gehad. Ik heb wel begrepen dat het bij iedere vrouw anders kan zijn, maar ik zal je mijn ervaring vertellen.

Ik had geen flauw idee wat er ging komen, was ook vrij ontspannen, totdat mijn afspraak bijna een uur uitliep. Ze hebben toen gevraagd of ik ook geholpen wilde worden door een andere gyn. Whatever, als ik maar weg kon daar.

Ik werd aangesloten aan het ECG (? apparaat waar ze de hartslag mee meten). Alles was goed. Het schijnt standaard te zijn dat je weeenremmende middelen krijgt. Ik vond dat in ieder geval vreselijk. Mijn hartslag schoot omhoog! Dat vond ik zelf erg naar. Toen gingen ze proberen onze zoon te draaien. En dat vond ik erg pijnlijk. Maar... op het moment dat ze stoppen is de pijn ook gelijk weg. Ik heb er geen last van gehouden. Toen ik van de tafel kwam had ik nog wel last van die medicatie, maar die pijn was over.

Helaas is de poging niet gelukt. Onze zoon wilde niet. Wel kwam de bevalling heel snel op gang na het draaien. Nog voor een nieuw gesprek met de gyn braken mijn vliezen. Ik naar het ziekenhuis en daar werd (in alle rust) besloten tot een keizersnede. Ik heb een superbevalling gehad verder.

Als de kleine nu weer in een stuit zou liggen ben ik geneigd naar een nee, omdat ik het een nare ervaring vond. Aan de andere kant hoor ik wel vaker dat de bevalling zich snel inzet na een draaipoging, dus dat is dan wel een voordeeltje.

Heel veel succes met jouw poging. En ik hoop dat er ook nog verhalen komen waarin de dames helemaal geen last hebben gehad.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan