Dwarsliggining i.p.v stuitligging.

Gisteren bij de gynecoloog geweest en die constateerde een dwarsligging.
De baby ligt letterlijk in de breedte van mijn buik.
Hoofdje links en billen rechts en dan de voeten naar beneden.
Nu begrijp ik ook waarom ik de laatste week zo'n buikpijn had die kleine groeit natuurlijk gewoon door en is de boel daar lekker aan het oprekken.
Over twee weken gaan ze kijken of hij te draaien valt en anders wordt er een keizersnede gepland.
Maar nu begreep ik dat dit een wat gecompliceerdere ingreep is als b.v bij een stuitligging, heeft iemand hier ervaring mee?
Ben erg benieuwd vind zowieso een keizersnede dood eng.
Aangezien in in het buitenland woon heb ik niet mijn moeder of schoonmoeder in de buurt en je moet toch wel even in het ziekenhuis blijven toch? en dan thuis ben je er natuurlijk ook nog niet nou alle tips zijn meer dan welkom.

Groetjes debora.

hoi BO,

lekker weer daar?? ben vreselijk jarloers.. beter dan die vreselijke NL hitte hier.. geen wind te bekennen.. ruilen?

Ik krijg 29aug mijn 2de kz.. de eerste was spoed en nu gepland! eng vond ik het toen niet want ik had geen tijd om er overna te denken.. nu wel.....
het viel mij reuze mee! oke dag 2 sta je op je benen en denk je dat je bent aangereden dag3 nog steeds dag4 gaat het waarschijnlijk al beter en dag5 mag je naar huis JOEPPIE... ik had ruggenprik en dat was ook niet echt pijnlijk! viel echt mee.. ontspannen is de kunst! (oke makkelijker gezegt dan gedaan)

kan je (schoon)moeder niet overkomen??
je man kan waarschijnlijk wel calamiteiten verlof krijgen... want de dagen erna (na dag5) zijn ook ZWAAR.. en je mag niet zwaar tillen..

als je meer wilt weten..
mail me..

liefs uit zonnige wijchen...

Annemieke

AU!
MIjn kleintje heeft een paar weken geleden ook eventjes dwars gelegen, en da's bepaald geen pretje! Nu ligt hij/zij in een stuitligging.

Ik hoop voor je dat het kindje nog draait, anders is idd een keizersnee de enige optie, want het kan er zo natuurlijk nooit op de natuurlijke manier uit. Ik heb 1x eerder gehoord van iemand die een keizersnee om deze reden kreeg, maar volgens mij was dat toch niet heel anders (voor de moeder dan), dan een normale keizersnee. Kan me wel voorstellen dat het voor de dokter wat meer "zoeken" is daarbinnen...

Terug
Bovenaan