dweilen met de kraan open

pascal heeft altijd veel gekwijld. toen ie tandjes kreeg, werd dat niet anders.
nu sinds een dikke week, is het net of we een sint bernard hond in huis hebben.
ben je pascal kwijt, volg het spoor.
Werkelijk waar, ik moet hem soms 2x daags droge truien oid aan trekken.
en dan heeft hij altijd al zo'n silly billy slab om, met een zogenaamde water afstotende achterkant.
nou, hell nee dus, het komt er dwars door heen.

Zijn er meer van die kleine watervallen, of heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn.
Ik zie geen tand of kies, en ook daar werdt het nooit erger van.

grootste punt voor pascal zelf is dat hij helemaal rood en schraal wordt op de borst. omdat het steeds dweil nat is.

groet'n smooty bernard

Hier ook elke keer een waterval..
Ze zittrn nu wel in de periode om de laatste kiezen te krijgen en het is me verteld dat dit heel lang duurd voor dat ze uberhaupt door prikken..
Niets zien wil niet zeggen dat ze nu in de kaak zitten te drukken

oke, maar waarom had pascal dat dan bij zijn andere 4 kiezen niet??
Heeft dat te maken met het feit dat het nu steeds voller wordt in de mond/kaak?

Ik was bang dat pascal (door het gespeen) toch wat slappe mond en tong spieren heeft, maar ergens geloof ik dan mezelf ook weer niet.

het lekt de hele dag maar door joh, smorgens is het "kussen" doorweekt. pyama dweil.
gewoon zielg.

Op deze leeftijd gaan ook de speeksel klieren zich weer vormen zeg maar en daarbij gaan ze nu ook kletsen en word er dus meer verwacht van de mond motoriek.....

Floortje heeft ook heel lang gekwijld.
En bleek later ook later met praten en een niet zo goede mond motoriek te hebben.
Dit is allemaal goed gekomen hoor mede door de logopedie.

Maar hooo ik wil niet zeggen dat het bij Pascal ook zo gaat zijn dat hij later gaat praten en geen goede mondmotoriek heeft maar het zou zo kunnen zijn!

Ik kan alleen maar zeggen hou het in de gaten....en mocht hij met zijn 2 nog veel kwijlen en minder goed praten dan leeftijd genoten zou ik persoonlijk naar een logo gaan!

Maar nogmaals ik wil je niet ongerust maken!!!!

@mamavfloortjeenjochem;
nee hoor je maakt me niet ongerust. ik had er ook al even aangedacht.

de speekselklieren ontwikkelen zich dan hier dus prima!!
in december pas weer naar t CB. anders daar ook maar even aankaarten.
tot die tijd maar afwachten, en zien of er toch stiekem een kies doorpiept.

nu is hij op t moment ook erg verkouden, misschien dat dat mee speelt. neus dicht, dus mond meer open??!!

smooty

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jaaaaaa, ik zie een hoektand, ik zie een hoektand, ik zie een hoektand!!!!!
nou ja, een ieniemini hoekje hoektand, maar toch.
zou dat dan de grote kwijlboef zijn.

ik hoop t.

smooty

Terug
Bovenaan