dwingen verlatingsangst of slecht vermaken

hallo

mijn dochter is 7 maanden en ze heeft nu al enige tijd dat ze zodra je haar in de box legt dat ze kei hard huilt ze is dan helemaal over haar toeren.
leg je haar op een kleed met speeltjes of in wipstoeltje niks is goed.
allleen is het vaak zodra ze aandacht krijgt is ze stil maar jazodra ik weg loop gaat de sirene weer af en is er niks mee te doen.
wat kan het zijn verlatings angst aandacht vragen/dwingen of kan ze der zelf slecht vermaken?
en natuurlijk speel ik met haar maar ze moet toch ook leren om zichzelf te vermaken ik kan moeilijk elke minuut van de dag haar bezig houden
wie herkent dit en heeft adviezen voor me?

groetjes josje
 
Sorry ik heb geen advies, maar zit wel met hetzelfde probleem.
Als ik ook maar uit het zicht verdwijn dan begint ze heel hard te huilen en echt overstuur. Alleen in de box vindt ze ook niks. Ze wil het liefst heel de dag bij me op schoot.
Mijn vriend zegt dat het mijn eigen schuld is, maar ik kan er niet veel aan doen dat ze zo aan me gewend is. Ik heb niet zoveel mensen om me heen, er komt af en toe een vriendin langs maar verder zit ze heel de dag alleen met mij van s ochtends vroeg tot s avonds als ze naar bed gaat. Als ik zelfs naar de wc moet dan begint ze al te huilen.
Ja misschien vervelend dat ik geen advies voor je heb, maar denk laat het even weten dat het me bekend voorkomt. En wie weet heeft iemand een advies voor je dan pik ik het ook gewoon even

groetjes!
 
Het gaat over!!! Volgens mij hebben alle kinderen dit in meer of mindere mate. Het gaat beter als ze wat mobieler worden, kunnen kruipen en lopen.
Veel kiekeboe spelen schijnt te helpen als je wegloopt, zo leren ze dat je weer terug komt.
 
En mijn 2e dochter heeft het ook best erg gehad. Ik kletste dan veel tegen haar als ik bezig was en zij in het wipstoeltje, dan was het soms ook goed. En tja er waren dagen dat ik nauwelijks wat deed. Soms was het ook erger door bijv. doorkomende tandjes, dan zat ik bijna de hele dag met haar op schoot.
Nu is ze net 1 jaar geworden, ze stapt rond en het is helemaal goed, ze speelt lekker, gaat haar gang. En het werd al beter toen ze kon kruipen.
 
Mijn dochtertje is bijna 7 maanden en wil sinds 1 maand niet meer in de box. Ook heel hard krijsen ... Ik leg haar nu elke middag op een speelkleed en dat gaat veel beter. Ik ga er dagelijks even  bij zitten om lekker met haar te spelen, stimuleer het rollen en spelen, dit pakt ze goed op.

Ik denk dat ze letterlijk meer ruimte wil, iets anders om naar te kijken ...  Kiekeboe spelletjes doe ik al een aantal maanden, ook tegen haar blijven praten over wat je gaat doen werkt bij mijn dochter goed. En ja, afleiden ...  

Wat is verwennen? Makkelijk gezegd van een buitenstaander als je kind keihard huilt en gewoon overstuur is. Dan laat je het niet liggen.

Gr Esther
 
Hoi,

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee. Wel vaker gelezen over dit onderwerp. Wat mogelijk helpt is om tegen haar te blijven praten of een liedje zingen  als je even uit zicht bent. Dan heeft ze door dat ze mama even niet kan zien, maar dat ze er nog wel is.

En ook door kiekeboe spelen leert ze spelenderwijs dat mama even niet zien niet betekent dat ze volledig van de aardbodem is verdwenen.
 
Onze dochter kon zichzelf ook slecht vermaken. Ze wilde dat ik bij haar op het boxkleed kwam zitten en het liefst wilde ze op schoot boekjes lezen. Zij zat ook liever in een wipstoel zodat ze niets hoefde te missen. Gelukkig gilde ze niet als ik uit het zicht was of naar de wc ging.
Een oppaskindje die zich juist heel goed kon vermaken die gilde juist weer wel als ik uit zicht was.
Dus dat verschilt per kind.
 
Klinkt idd als verlatingsangst. Kindjes krijgen hier vanaf 6 mnd vaak last van. De een heeft er meer last van als de ander.
Kiekeboe spelletjes willen nog wel eens helpen, dat ze leren dat je altijd weer terug komt.

Onze oudste heeft hier ook heel veel last van gehad,,,,,,,pff even plassen was een ramp zeg. Maar gelukkig gaat het vanzelf over.
 
Terug
Bovenaan