<p>Hallo Dames,</p><p>Sinds 2 weken heb ik verlof, ben komende maand uitgerekend van onze zoon. Maar sinds mijn verlof is begonnen is onze dochter die volgende week 2 jaar wordt, super claimerig over mij.</p><p>Het begon leuk met lekker willen knuffelen en samen spelen maar het is nu echt uitgelopen op terror.</p><p>Ze kan niets meer zelf. Ze wilt mij overal bij hebben. Ze wilt dat ik haar in bad doe en om kleed, mee naar de wc ga (ze is zindelijk), als papa mee gaat naar de wc plast ze gewoon niet. Ze wilt zelfs niet meer dan papa, opa of oma haar aanraakt of knuffelt. Alleen mama, mama, mama..</p><p>Nu is het zelfs zo dat ze zo erg haar zin doordramt (perse samen spelen, knuffelen, op de bank zitten naast haar, wilt dat ik haar optil ect) en als ik hier niet aan toe geef komt er een hele driftbui waarbij ze te keer gaat alsof er een exorcist uitdrijving plaatsvind.</p><p>Iemand enig idee hoe hier mee om te gaan? Nu geven we haar iedere keer straf (ze moet dan naar haar kamer toe) maar dit lijkt niet echt te helpen. Haar uitleggen werkt ook niet want ze is dan echt niet aanspreekbaar.. </p><p>Op dit moment gaat het nog wel maar als de baby straks is geboren wordt dit wel even lastig..</p>