Dylano heeft "zomaar" nachtschoentjes gekregen van de Orthopeed ;-)

Hoi meiden,

Zoals jullie mss nog wel weten loopt Dylano altijd op zn tenen. Nu zijn we door de fysio doorverwezen naar de Orthopeed, en die heeft hem gipsspalkjes gegeven voor de nacht.
Dit om de achillespezen op te rekken..

Moeten nog een leuk verhaaltje zien te verzinnen voor Dylano om het zo leuk mogelijk te houden. Dus als jullie wat weten, horen we het graag.

Hier een foto van de "schoentjes"
Ohja, papa heeft de kleuren van zn kroel uitgekozen, dus blauw en oranje ;-)

Liefs Deb.

Hoi Debby,

Toch vreemd.......... Sven loopt ook erg op zijn teentjes en hiervoor ben ik ook bij de fysio geweest. Zij vertelde me dat kindjes van rond de 2 dit wel meer doen en dat ik me nog helemaal niet druk hoefde te maken. Ze doen het vaak om op die manier hun evenwicht te compenseren. Ik heb nu allerlei evenwichtsoefeningen gekregen en over 3 weken moest ik terugkomen. Ben al vaker met Sven bij de fysio geweest en zij is altijd heel relaxed.
En dan zie ik nu dus dat Dylano meteen schoentjes krijgt. Hoe verschillend kunnen de adviezen zijn he?
Maarre, misschien als je een leuk verhaaltje met hem leest (bijv. Klein Duimpje in de zeven mijlslaarzen?) en hem op die manier enthousiast maakt? Klein Duimpje was immers ook heel stoer met van die grote schoenen......

Succes!

Groetjes,
Maike

Hey Deb!

Het verhaal klinkt me bekend in de oren! Het zoontje van vrienden van ons liep ook op zijn tenen. In eerste instantie kreeg ie fysio, maar al snel bleek dat zijn pezen te kort waren en dat er dus meer moest gebeuren. Dus werden ze doorverwezen naar de orthopeed. Daar kreeg hij 3 maanden  een gipsspalk en nu heeft ie alleen nog spalken voor de nacht, een week of 8 in totaal. Al met al loopt ie nu in ieder geval niet meer op zijn teentjes.

Hoe ze het bij hem aangepakt hebben? Hij was wat ouder dan dylano (dat ventje werd toen bijna 3), dus ze hebben het hem 'gewoon'   uitgelegd en hij accepteerde het eigenlijk ook wel.

succes ermee!

liefs miranda

Ik heb geen tip voor je maar wel een compliment voor je vent!
Wat ontzettend attent en goed over nagedacht om de kleuren van zijn kroel te kiezen.
Ik denk dat menig kerel daar geen seconde over na zou denken!
Top!

En natuurlijk succes met de schoenen zelf...
Ik vind het 7-mijls laarzen verhaal wel een goeie eigenlijk!

Groetjes Sas

Hoi hoi,

Maikje, vind dat idd vreemd ja. Mss komt het omdat het bij Dylano erfelijk kan zijn?? Papa en papa's broertje hebben allebei fysio gehad voor t tenenlopen.

Tot onze grote verbazing heeft Dylano vanmorgen tot 7.30 geslapen!! En normaal word hij tussen 6 en 7 wakker.
Gisteravond moest ik er nog wel een paar x naartoe. T is voor t manneke tuurlijk ook wennen, ineens van die dingen aan zn voetjes.
Had me er dus al op ingesteld er een paar x uit te moeten vannacht, maar niets was minder waar!!

En das idd wel slim van Ramon hé ;-)

We hebben maar een verhaaltje gemaakt, dat HIJ ALLEEN zulke mooie schoenen heeft, omdat hij altijd zooooooo lief is, heeft hij een cadeautje gehad, en dat zijn die schoentjes dan ;-)
Tja, t ken een stom verhaal zijn, maar t werkte wel bij mn aapje.

Liefs Deb.

hey Debby,

jeetje wat een grote dingen zeg! Fijn om te lezen dat het slapen best goed ging... vaak zijn de kids zo flexibel in dit soort dingen hé?
Tja liever wil je dit niet voor je kindje, maarja als het maar helpt toch?

succes ermee,
gr. Saskia.

Terug
Bovenaan