Dylano heeft vaak last van een traanoogje...

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

ja het onderwerp zegt het al.
Het is altijd hetzelfde oog (rechts). Hij heeft het zowat heel de dag door.
De assistent van de HA had gezegd dat we het schoon moesten maken met gekookt water, maar zijn oogje is helemaal niet vies!!
Ik moet begin apr. weer naar het CB en dan leg ik het ook ff voor.
Maar ik ben benieuwd naar jullie reacties en/of ervaringen.

Ohja... mss wel handig om te weten: Zelf heb ik een "lui" oog. Zou dat erfelijk kunnen zijn??

Groetjes Debby.

Hoi Debby,

kan bij die kleintjes zijn dat het traanbuisje verstopt zit en meestal hebben ze dan ook van die soepogen. Goed schoonhouden en masseren bij het oogje wil ook nog wel eens werken en het kan ook vanzelf overgaan.

Als het heel erg storend is wordt het traanbuisje wel eens doorgeprikt, dan zien we die kindjes nl. even op de operatiekamers.

groetjes chimene

Hoi Debby,

Mijn dochter had dat ook altijd. Zo erg dat het huidje rond haar oogje er helemaal geïrriteerd van raakte. Een Arts van het CB ging toen een heel verhaal ophangen dat het zicht slechter zou kunnen worden doordat zo'n traantje als het ware een lens voor het oog vormt.
Ik helemaal in de stress natuurlijk.
Uiteindelijk kwam ik met Eva bij een oogarts in het ZH terecht en die zei meteen: "Geen zorgen maken hoor!" Gewoon een vernauwing in het buisje dat het traanvocht af moet voeren.
We kregen druppels mee naar huis. Ik meen dat we vier weken hebben gedruppeld en toen was het ook helemaal over. Mijn dochter was trouwens wel 1,5 toen we eindelijk bij de oogarts terecht kwamen. Daar baalde ik achteraf wel van, want het had niet zo lang hoeven duren. Misschien sturen ze jou sneller door.
Ik moet wel zeggen dat Eva gevoelig is voor ooginfecties. Ik weet niet of dat hier ook door komt, maar ze loopt regelmatig met een soepoog rond.

Ow ja, als je het oogje van Dylano schoon wil maken, kun je dat beter doen met een nat watje dan met een gaasje. Het watje is een stuk zachter en daardoor minder pijnlijk voor hem.

Groetjes, Karin

hoi Debby,

Nog even antwoord op je andere vraag:
Bij ons op het bureau zeggen ze dat een lui oog niet erfelijk is.
Heb het namelijk de laatste keer gevraagd.

Groetjes Marianne

Hoi meiden,

bedankt voor jullie reacties.
Voor zover wij weten heeft Dylano er zelf geen last van... het is eigenlijk nooit rood rond dat oogje. Maar het valt gwn op dat hij het vaak heeft.
We moeten begin apr. weer naar het CB en dan leg ik het wel voor.

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan