Dylano slaapt ineens erg slecht 's nachts...

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Dylano slaapt sinds de afgelopen weken erg slecht 's nachts. We hebben al een heel ritueel in moeten stellen om hem zonder huilen naar bed te krijgen. Zijn daar zeker 20min mee bezig, soms nog langer. Maar goed.. Alles beter dan als hij gaat huilen.
Nu wordt hij 's nachts erg vaak wakker. Gaat dan simmen, bijna huilen, en vervolgens gaat hij spelen of hele verhalen vertellen tegen de 1 of de ander  Soms is hij zijn kroelen kwijt, maar dan gaat hij gelijk huilen, dus dan horen we dat gauw genoeg.
We vragen ons eigen af hoe dit kan komen.
Zal het met de komst van zijn broertje te maken hebben? T is wel opvallend dat het iets van de laatste weken is.

Hebben trouwens al meerder dingen geprobeerd: Hem aan laten partijen, maar dan slapen we zelf tuurlijk ook niet. Naar hem toegaan, en hem terug onderdekken en nix zeggen. Hem onderdekken een aai en een kus op zn bol geven en dan weggaan. Er ff bij blijven zitten met de deur op een kier. Een beetje op een "boze" toon zeggen dat hij echt moet gaan slapen omdat het nacht is.
Maar nix helpt eigenlijk. Ja, altijd maar voor ff, maar na een half uur, uurtje begint het gezeik weer.
Vind het erg vermoeiend worden. Moet er snachts tuurlijk uit voor Sylvan, en mijn man moet er om 5uur uit om te gaan werken iedere dag. En ik moet sochtends tuurlijk ook weer voor Dylano paraat staan. En van het smiddags slapen komt eigenlijk nix, omdat Sylvan weer wakker wordt als Dylano ligt te slapen. Dus lig ik vaak savonds voor pampus in de bank... Lekker gezellig dus
Smiddags slaapt Dylano ook niet lang meer. Hooguit een uurtje, maar dan is ie ook weer klaarwakker!
Erg raar allemaal??

Heeft iemand een verklaring voor dit "gedrag"? Is het een fase?? Wat moeten wij doen om het beter te maken, of kunnen we er nix aan doen??

Liefs Debby.

Hoi Debby,

Het lijkt op een fase die Feline heeft gehad. Heeft 6 weken geduurd en is nu sinds week of 2 over.
Advies van CB, steeds binnenlopen een aai over de bol geven, toestoppen en weglopen. En als het echt niet gaat blijven zitten tot hij slaapt.
Bij Feline had het trouwens te maken met eng dromen en verlatingsangst.
En als het echt niet ging lieten we haar huilen (ja soms echt 1 uur, hoe moeilijk ook!)

groetjes Maris

ps hoe gaat het verder met 2 kleintjes?

Hey Maris,

thnx voor je snelle reactie!

Zoals je leest is het snachts dus erg vermoeiend met 2 kids, haha! Heeft Sylvan net zn flesje gehad, wordt Dylano wakker, of net andersom. Maar voorderest gaat het erg goed hoor. Het is soms wel hectisch als ze sochtends allebei tegelijk wakker worden. Dan moeten ze dus allebei tegelijk eten hebben. Als Sylvan later komt gaat Dylano in de box, en daar is hij het niet altijd mee eens. Dan gaat hij me echt uitdagen met dingen die hij niet mag, pffff!! Erg frustrerend soms, maar dat komt niet zo heel vaak voor. Ben altijd blij dat mijn man thuis is als Sylvan eten moet hebben en Dylano beneden is haha!

De bekende spituurtjes zijn ook vermoeiend, maar daar kom je nog wel achter, haha!

Verder geniet ik echt van mijn mannen, zou mee geen leven zonder meer kunnen voorstellen.

Liefs Debby.

Hoi Deb!!

Rik word ook gerege;d wakker snachts en ook hij gaat liedjes zingen, kletsen of iets dergelijks.
Toch laten wij hem doen, want zodra ik of Maik naar hem toegaan, is hij nog meer wakeer dan hij al was. Vaak valt Rik na een half uur weer in slaaap. soms gaat ie huilen,maar pas dan ga ik naar hem toe om hem te troosten.

Maar goed iedereen zal dit anders doen denk ik.

doe wt jij denkt dat goed is. Ik snap dat het vervelend is, maar denk net als Maris dat het een sprongetje is.

Succes meis...

X Saskia

Hoi Debby,

Nee natuurlijk kan je die mannen niet missen, ook al is het nog zo zwaar! En zo'n fase van niet slapen is zo irritant, dat kun je inderdaad niet hebben nu.
Je moet gewoon even kijken wat het beste werkt. Zoals Saskia zegt: gewoon laten gaan. Feline ging op een gegeven moment 's avonds elke keer huilen was een drama om in slaap te komen.   Omdat het geduld ook lichtelijk op was lieten we haar dus huilen voor 1 uur en dan sliep ze. Heel zielig hoor, maar na dus 1 week was het over. Aangezien we daarvoor onwijs lang hebben lopen etteren....
Van cb hielp trouwens ook wel, maar dat was gewoon te vermoeiend.

groetjes Maris

ps Sas: slaapt Rik nu al beter of nog steeds spoken?

quote: Mariska1980 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-01-2009 22:26:18'));

Hoi Debby,

Nee natuurlijk kan je die mannen niet missen, ook al is het nog zo zwaar! En zo'n fase van niet slapen is zo irritant, dat kun je inderdaad niet hebben nu.
Je moet gewoon even kijken wat het beste werkt. Zoals Saskia zegt: gewoon laten gaan. Feline ging op een gegeven moment 's avonds elke keer huilen was een drama om in slaap te komen.   Omdat het geduld ook lichtelijk op was lieten we haar dus huilen voor 1 uur en dan sliep ze. Heel zielig hoor, maar na dus 1 week was het over. Aangezien we daarvoor onwijs lang hebben lopen etteren....
Van cb hielp trouwens ook wel, maar dat was gewoon te vermoeiend.

groetjes Maris

ps Sas: slaapt Rik nu al beter of nog steeds spoken?

Hoi Maris,

Rik slaapt redelijk goed nu hoor! Af en toe nog wel wat wakker, maar goe dprobeer er geen scene van te maken en dat werkt wel.

Bedankt!! Hoe gaat het met jou?/

X Saskia

Hoi Sas,

Super dat het beter gaat. En inderdaad wij hebben eerst te veel aandacht gegeven, duurt het alleen maar langer. Dus laten mekken...is het beste.
Hier gaat het een stuk beter. Ik heb nu alleen nog een kriebelhoest (waar ik gek van wordt) en Dennis en Feline zijn helemaal beter.
Gelukkig, want we waren echt goed ziek!
En we gaan maandag een midweek naar centerparcs, echt zo veel zin in!

X Maris

Hoi Debby,

Wij hebben hier ook 2 weken lopen tobben met Sven.
Die wilde ook niet gaan slapen of soms zijn we van 23:00 tot 2:00 uur bezig geweest om hem in slaap te krijgen.
Bij Sven was het waarschijnlijk een combinatie van drukke feestdagen, oorontsteking en doorkomende hoektandjes. Allemaal niet fijn voor het mannetje.
Ik weet niet of kindjes van deze leeftijd daar al mee bezig zijn maar misschien dat het aandacht vragen is? Hij krijgt nu  natuurlijk minder aandacht door de komst van zijn broertje en op deze manier krijgt hij dat weer terug. Natuurlijk wel op het verkeerde tijdstip maar ja.....
Ikzelf kan dat niet zo goed, laten huilen maar wellicht is het wel de beste oplossing als er verder lichamelijk niets aan de hand is. En misschien dat je kunt proberen om overdag echt een moment te creeren waarop je lekker met Dylano samen iets gaat doen? Zodat hij echt het gevoel krijgt dat hij papa of mama helemaal voor zich alleen heeft?

Heel veel succes en petje af hoor voor jou!

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan