Dysmaturiteit

<p>hallo iedereen,</p><p>mijn naam is Jennifer, op 12 juli 2018 bevallen van een zoon.</p><p>hij is geboren met 40 weken en 1 dag met een geboorte gewicht van 2325 gram.</p><p>alleen nu kan ik maar weinig informatie vinden over dysmaturiteit. </p><p>Dan alleen wat de kinderarts mij heeft verteld. Dat dysmatuur geboren kindjes vaak wat onrustiger zijn en erg gevoelig voor prikkels. </p><p>Onze kleine man is inderdaad heel alert en gevoelig voor prikkels. En wat mij opvalt is dat hij eigenlijk vlak na de fles al signalen afgeeft van ik ben moe ik wil rusten/ slapen. Maar hij ligt dan vaak nog wel een uur wakker in bed.  En als ik er net niet optijd bij ben is hij al oververmoeid en lukt het hem maar moeilijk om in slaap te komen.</p><p>zijn er meer ouders die ervaring hebben met dysmaturiteit?</p><p>en natuurlijk ieder kind is anders maar ik zou er zo graag wat meer over willen leren/weten.</p><p>groetjes jennifer</p>
 
Hoi,
Ons dochtertje is ook dysmatuur geboren. Ik ben bij 37 weken ingeleid en ze was 1755 gram bij de geboorte. Inmiddels is ze 11 weken en ongeveer 3300 gram. 
Vooral de eerste weken was het inderdaad drinken en dan direct slapen. De eerste paar weken deed ze dat keurig in haar bedje. Later wilde ze overdag eigenlijk alleen bij mij slapen. Nu af en toe slaapt ze in de kinderwagen of bedje en vaak ook nog bij mij. 
Ik doe eigenlijk inmiddels wel veel met haar. Eerste weken hebben we het rustig gehouden. Toen was het ook zo warm. Inmiddels neem ik haar gewoon mee overal naartoe. Maar hou er wel rekening mee dat het niet te druk wordt voor haar. 
In de draagdoek vind ze heerlijk dan valt ze al snel in slaap, is ze dichtbij je maar kun je zelf ook nog van alles doen. 
Groetjes
 
Ons zoontje was met 41 weken 2632 gram. Maar naast dat hij door de zware bevalling moest bijkomen en leren drinken, was er geen verschil met andere baby's en kun je nu niet meer aan hem zien of merken dat hij bij de geboorte zo klein is geweest. Ook de prikkelgevoeligheid herken ik niet. Zo zijn toch alle kindjes weer anders.
Wel heb ik hem de eerste weken lekker veel bij me gehad. In de draagdoek of de box slapen en naast ons op de kamer. 
 
Ook mijn zoon is dysmatuur geboren. 1390 gram bij 34 weken. Wij hebben hem echt de eerste maanden op zijn kamer laten slapen en weinig bezoek bij hem gelaten. Op een gegeven moment wel naar beneden in de box en dan wel tv uit. Als wij ergens heen gingen hielden de mensen rekening met ons. Ze lieten dan verder geen bezoek komen. Al met al is het ontdekken wanneer je kindje steeds meer prikkels kan hebben.. heb bij ons een half jaar geduurd.
 
Hoihoi, 
Mijn zoontje is ook dysmatuur geboren, met 37 weken 2130 gram. De eerste 2 weken hebben wij hem ook door niemand anders laten vasthouden, omdat dat al snel te veel was voor hem. Verder was het vooral slapen-drinken-slapen ect. De eerste weken was zelf inslapen geen probleem, totdat hij de uitgerekende datum voorbij was. Toen werd hij wat ‘pittiger’. Maar kon ik inprincipe wel gewoon alles met hem doen, alleen zorgen voor voldoende rust momenten op een dag zodat hij alle prikkels kon verwerken. 
Nu is hij bijna vier maanden en is het nogsteeds super belangrijk dat ik goed in de gate houd wanneer hij moe wordt anders heb ik echt een ‘probleem’. Hem nu op vastere tijden in bed leggen werkt heel goed en zorgt voor meer rust. Sinds 2 weken kan hij weer zelf goed in slaap komen en heeft hij ook minder last van de prikkels, hij vindt het dan wel echt heerlijk om regelmatig even op zichzelf te zijn in de box. Dat is echt een ontspan moment voor hem. Verder merk en zie je eigenlijk niet meer dat hij ooit te klein was. 
 
Terug
Bovenaan