Dysmatuur baby

<p>Hoi allemaal, mijn zoon is met precies 37 weken geboren en had een geboortegewicht van 2130 gram. Hij is terug gezakt naar 2000 gram, maar zijn gewicht is nu stabiel. Hij is nu 5 dagen oud en hopelijk gaat hij vanaf nu goed groeien. Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van andere met een dysmature baby. Hoeveel gram komen ze ongeveer per week aan en hoe verlopen de voedingen? Hij zit nu op 35cc en krijgt  8 voedingen per dag. Tot nu toe proberen we het elke dag met 5cc op te bouwen. </p>

Mijn zoon is ook met 37 weken geboren 1885 gram. Na een week ziekenhuis mochten wij naar huis toen was hij 1935 gram. 8 voedingen per dag en met stapjes van 5cc omhoog. Op een gegeven moment maakte hij een sprongetje en wou hij meer drinken. Nu is hij bijna 11 maand en niks meer van te zien dat hij toen zo klein was 

Zoontje hier geboren met 39 weken en 2330 gram. Nu bijna 9 weken en na de kraamweek is bijna elke week rond de 175/200 gram aangekomen. 
Zitten nu op 5 voeding van 120/135 CC. Maar dat verschilt vast heel erg per kindje hoor! Mij is wel aangeraden om niet al te veel vast te pinnen op de schema’s qua het aantal CC. 

Hoi,
Mijn zoontje is met 37+6 geboren met een geboortegewicht van 2725gr. In de kraamweek zakte dat naar 2100gr. Hij is nu 11 weken en drinkt 5 voedingen van 165cc. Gewoon in de gaten houden wanneer je kindje meer wilt drinken. Komt helemaal goed!

Terug
Bovenaan