Dysmatuur en hongerig

Hallo allemaal,

ik ben benieuwd naar jullie ervaring. MIjn zoontje is met 37 weken en 1 dag geboren en woog 1772 gram. Erg dysmatuur dus, gelukkig wel de 37 weken gehaald. We hebben 2,5 week in het ziekenhuis gelegen en mochten naar toen naar huis, Floris woog toen net 2 kg. In het ziekenhuis kreeg Floris moedermelk verrijking in zijn voeding. Eenmaal thuis niet meer. Inmiddels zijn we bijna 2 weken thuis en lijkt Floris extreem hongerig. Hij krijgt (afgekolfde) moedermelk en drinkt 7-8x 60ml. Als ik 150-180 mol per kg aanhoud dan zitten we hier nogal overheen. Als hij uit de borst had kunnen drinken (hij heeft een verborgen kort tongriempje en ik grote tepels en hij een klein mondje) dan had ik ook niet geweten hoeveel hij zou drinken, maar ik twijfel of het niet te veel is. Hebben jullie ervaring hiermee? Soms komt Floris alweer na 2 uur. Overdag probeer ik de voedingen tussen de 2,5-3,5 uur te houden en in de nacht mag Floris het bepalen, maar de laatste paar nachten komt hij keurig om de 3 uur. Mijn vraag is dus, hebben jullie ervaring met zo'n hongerige baby? Bedankt alvast voor jullie reactie.

We hebben nog 2 kindjes, een jongen (geboortegewicht 3470 gram) en een dochter (geboortegewicht 4100 gram).

Groetjes, Hilde
 
Beste Hilde,

Onze dochter is een prematuur en dysmatuur met 35 wk geboren ze bleek een groeiachterstand te hebben doordat navelstreng niet goed functioneerde woog 1620 bij de geboorte,en zij kreeg in het ziekenhuis als ik geen moedermelk had nenatal,ik had toen ik ook in t zhuis lag ruim voldoende moedermelk wat ik kolfde maar dat werd al snel minder toen ik thuis kwam en toen zij ook naar huis huis mocht had ik niks meer dus volledig over op de nenatal maar toen begon de ellende,zij bleef honger hebben kwam soms om 1,5 uur en toe in overleg Johannesbroodpitmeel gaan gebruiken en moest er 2 weken voor uittrekken voor resultaat en dat klopte!



Hopelijk heb je hier wat aan!

Groetjes Monique
 
Terug
Bovenaan