Eén uur aan het voeden

<p>Op dit moment heb ik een dochter van drie maanden. Ze slaapt goed, is vrolijk en drinkt goed. Ik geef borstvoeding. </p><p>Het voeden duurt bij mij vaak een uur lang. In het begin drinkt ze heel actief (toeschietreflex komt heel snel, soms iets te snel voor haar). Na ongeveer vijf minuten houdt het op en zuigt ze wel, maar lijkt er niks te komen en gaat dan al snel een soort van sabbelen. Als ik onder haar kin kriebel zuigt ze vaak twee tot drie keer. Af en toe komt er tijdens het voeden ook weer een de toeschietreflex en drinkt ze voor ongeveer twee minuten actief. </p><p>Daarbij moet ik ook zeggen dat ze nu ook wat sneller is afgeleid en daardoor dus snel loslaat en later weer wilt aanhappen. </p><p>Hebben jullie misschien tips die mij kunnen helpen bij het voeden? </p>

Pas je al borstcompressie toe? Het klinkt namelijk alsof het vooral zolang duurt omdat je dochter niet actief door wil drinken. Een uur voor een voeding is wel erg lang. Ik moest toe gaan werken naar 10 minuten actief drinken. Mijn kleintje dronk niet door als de sterke toestroom afzwakte en dan kon het ook zo een uur duren. Met borstcompressie zorg je dat je borsten actiever geleegd worden en dwing je de kleine iets meer om te blijven drinken.

@Liesle, mijn dochter drinkt ook niet actief als er een sterke toestroom is. 
Ik pas nog geen borstcompressie toe. Wat is het precies en hoe kan ik dit aanpakken? 
Tijdens het kolven heb ik in een kwartier 150ml gekolft uit een borst, dus het zou moet kunnen in 15 minuten denk ik dan. 

@liesle ik heb het even opgezocht. Ik ga het morgen meteen proberen en laat ik weten of het effect heeft. 

Wij hadden dit ook met 3 maanden. Een fase waarbij ze alles interessant vinden en afgeleid zijn. Borstcompressie hielp hier inderdaad, en soms lijkt het op sabbelen maar drinken ze nog wel echt! Ik stopte na 15 min altijd en 3 uur later meldde mn zoontje zich dus ik zou eerst compressie toepassen en kijken hoe dat gaat, en daarna een max aantal minuten toepassen. Ik deed er ook een uur over, dit waren de tips van een lactatiekundige die kwam kijken thuis. Liggend voeden hielp hier ook, was hij minder snel afgeleid (stille plek zonder prikkels)

Succes!

Bij mij mocht het na actieve begeleiding door een lactatiekundige uiteindelijk niet baten. Maar dat kwam omdat mijn zoontje niet goed kon aanhappen naast de problemen die jij ook omschreef met een te sterke toestroom, te sterke toeschietreflex en overproductie. Compressie toepassen was in ieder geval wel haar tip. Hopelijk helpt het bij jou!

Dankjulliewel voor de tips. Borstcompressie pas ik nu toe en schijnt wel iets te helpen. 15 minuten per borst helpt ook wel, ze drinkt daardoor wat actiever. Ik was alleen bang dat ze dan niet genoeg "achter melk" zou krijgen. Op internet las ik dat voor en achter melk niet helemaal klopt. Maandag moeten we weer naar het CB misschien dat ze daar nog tips hebben. 

Terug
Bovenaan