!e poging en allemaal vragen....?

A

Anoniem

Guest
Ik dacht is misschien wel handig zo'n onderwerp.
Hier zou je dus vragen kunnen stellen en als dan iemand een antwoord heeft is dat fijn.....
Dus vraag je suf   (ik ook hoor) en dan hoop ik dat er genoeg antwoorden worden gegeven...

Dan begin ik direct:

Dit is ook mijn eerste poging. Heb direct een vraagje.
Deze week heb ik (denk ik) mijn eisprong gehad en we hebben genoeg geklust.Kan dus zijn dat er wat staat te gebeuren............
Vanavond heb ik  een feestje, kan ik denken jullie gewoon alcohol drinken of is dit helemaal niet verstandig?

En dan nog een vraag:
Hoeveel pogingen heb je gemiddeld nodig voordat je zwanger wordt?
Tot horens!

hoi nee drinken is er voor mij niet bij ik doe dat eigenlijk al nooit maar nu helemaal niet.
maar jij vroeg hoeveel maanden het ong duurt. nou dat is heel moeilijk te zeggen de ene is gelijk zwanger de andere duurt er een half jaar over en de ander een een jaar. het is eigenlijk niet echt te zeggen. maar gemiddeld toch wel een half jaar tot jaar.
je kan er gewoon niks van zeggen. maar mag ik vragen hoelang je al bezig bent. en had je de pil of een spiraaltje. vertel eens wat over jezelf.

groetjes sherina

Hoi Mieke,

Hier dan snel een antwoord op je vraag... Je kan gewoon alcohol drinken vanavond. De eerste paar weken is het vruchtje nog niet aan jou bloedstroom verbonden dus heeft het er nog geen invloed op. Ik heb begrepen dat dit ongeveer 4 of 5 weken (weet niet meer welke van de 2) zo is, maar de meeste dames drinken gewoon niet meer vanaf het moment dat ze een positieve test in handen hebben.

Wat betreft het gemiddelde... Het gemiddelde is 8 of 9 maanden voordat je zwanger bent.

Succes ermee!

Groetjes,

Sara

Ik ben 27 en in januari gestopt met de pil.
Deze maand gebruiken we voor het eerst geen voorbehoedsmidden (best spannend, vind ik) wel  slik ik al 2 maanden foliumzuur.

Ben wel blij dat ik mag drinken (als dat klopt iig) ik heb namelijk nog niet de behoefte om tegen mijn vrienden te zeggen dat we t aan t proberen zijn, ik heb nog geen zin in reacties van "en  ben je al zwanger" of dat soort dingen. T'is nu nog lekker van ons tweeen, en een beetje voor jullie natuurlijk
En normaal drink ik gewoon lekker mee......

hoi,

Denk ook niet dat het kwaad kan een paar drankjes dan, maar er is wel een verschil tussen drinken en je eigen bezatten hihih.
dus hou het wel binnen de perke.

succes.

xx Bambi

Je kunt gewoon lekker drinken hoor! Dat kan nu nog helemaal geen kwaad. Veel plezier vanavond. Zoals een eerdere schrijfster zegt, dat kan pas kwaad als de bloedbaan gedeeld wordt en dat duurt een paar weekjes voor dat zover is.

Groetjes,
mv Tijs

Hey Mieke,
Ik dacht dat je beter geen alcohol kon drinken als je zwanger wilt worden/bent. Ik heb even voor je gegoogled. Daaruit kwam het volgende:
Drink bij voorkeur niet als je zwanger wilt worden. Dat geldt voor vrouwen en mannen. Neem in elk geval niet meer dan twee eenheden alcohol per dag. Boven die hoeveelheid zijn effecten op het zaad aangetoond. Bron: http://www.zwangerstraks.nl/alcohol.php

Dit geldt echter als je je eisprong nog niet gehad hebt denk ik. Als je je eisprong wel hebt gehad is de kans op een miskraam groter. Daarover heb ik het volgende kunnen vinden:
Alcoholgebruik van zowel vrouw als man vlak voor de zwangerschap, verhoogt het risico op een miskraam. Dat blijkt uit een Deens onderzoek bij 430 koppels tussen 20 en 35 jaar. Vrouwen die 10 of meer glazen dronken rond het tijdstip van de conceptie, hadden bijna drie keer meer kans op een misval dan vrouwen die niet dronken. Wanneer de partner meer dan 10 glazen per week dronk, lag de kans op een misval 5 keer hoger. Dit zou kunnen te maken hebben met afwijkingen in de chromosomen in de zaadcellen en met de aanwezigheid van alcohol in het zaad in een concentratie die vergelijkbaar is met die in het bloed.bron:
http://www.gezondheid.be/ index.cfm?fuseaction=art&art_id=2524

Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat als je alcohol drinkt dat het ernstig kan zijn, maar als je het kunt laten zou ik het gewoon laten. En 1 of  2 glazen alcohol zal vast geen kwaad kunnen.
Groetjes, Linda

Terug
Bovenaan