Early test vanaf hoeveel dagen voor nod

<p>Ik heb eigenlijk een vraag over de early testen, vanaf hoeveel dagen voor je nod zou je kunnen testen?</p>
 
Het is wel een beetje afhankelijk van welk merk je pakt en hoe snel je lichaam het hCG hormoon aanmaakt (wat je niet kan inschatten helaas). Action early testen en volgens mij de 6 dagen voor gemiste menstrautie van CB slaan vanaf 10 mlU/mL hormoon aan en gewone testen vanaf ongeveer 25 mlU/mL. Maar je kan het beste de bijsluiters even bekijken want de action test is 1 dag voor NOD 84% betrouwdbaar en die van CB 3 dagen ervoor al 99% betrouwbaar volgens mij. Pin me er niet op vast maar er zit wel groot verschil in.
 
Ik kocht altijd de early testen van Sensitest en testte daar 4 dagen voor mijn NOD mee. Ik was er altijd heel tevreden over en ze zijn niet duur.
Succes! Hopelijk heb je snel een positieve test in handen.
 
In principe zegt dagen voor nod niet zo veel. Het gaat erom dat je genoeg dagen na je eisprong zit. Als je innesteling nog niet heeft plaatsgevonden kan je met geen enkele test weten of je zwanger bent, want dan heb je nog geen hcg in je bloed of urine. Na het afronden van de innesteling duurt het meestal nog minimaal 1 dag voordat de hcg meetbaar is in je urine.
Bij een vroege of normale tijd van innesteling kan je op dag 10 na je eisprong een tuurstreep krijgen.
Bij die dagen voor nod gaan ze ervan uit dat iedereen een luteale fase van 14 dagen heeft. Dat klopt niet voor de meeste vrouwen. Ik had met een lf van 11 dagen dus nooit 4 dagen voor nod positief kunnen testen. Maar 1 dag voor nod lukte wel.
Dus ga ervan uit dat je op 10dpo zo'n 70-80% kans hebt op een positieve test (als je zwanger bent). Reken dan wel op een tuurstreepje.
Ik raad de gewone kruidvat 2v5 aan. Daarmee heb ik als eerste positief getest. Ook de normale test van de action was bij mij vrij snel positief. Ik vond de vroege kruidvattest tegenvallen en minder duidelijk. 
 
Clearblue was bij mij ook pas later positief dan kruitvat test. Dus ik zou die dure cb met wekenindicator even bewaren totdat je 2 dagen lichte streepjes hebt op een goedkope test. 
 
Terug
Bovenaan