Ik heb zelf ook een aantal vroege echo's gehad, ook ivm een verleden met miskramen en een bbz. Met 5+3 hoeft er echt nog niet zo heel veel te zien te zijn en als je gynaecoloog of verloskundige wel een 'kindje' herkent, is dat meestal helemaal niet zo herkenbaar voor jouzelf. Ook een kloppend hartje is op die termijn echt meer uitzondering dan regel, terwijl dat dan wel ergens in de week erna zou moeten beginnen met kloppen. De ontwikkeling gaat dan nog zo razendsnel.
Zowel bij mijn zoontje als bij mijn huidige zwangerschap (nu ruim 13 weken, anderhalve week terug nog een goede termijnecho gehad) heb ik regelmatig bloedverlies gehad, bij mijn zoontje zelfs een keer zodanig dat het in een klap door mijn ondergoed heen lekte en langs mijn enkels naar beneden stroomde. Dat is toch goedgekomen, dus hopelijk betekent het bloedverlies bij jou deze keer ook geen foute boel, maar extra spannend is het natuurlijk wel. Mijn duimen draaien voor je!
Bloedverlies kan evt ook een reden zijn voor een extra controle/echo die als het goed is dan gewoon vergoed wordt, dus misschien kom je daarvoor in aanmerking. Dat is natuurlijk geen garantie dat het daarna niet alsnog misgaat, maar kan mogelijk wel duidelijkheid geven over de oorzaak van het bloedverlies (als in wel/niet duidelijk van de zwangerschap) en of het tot nu toe nog goed gaat en zo (hopelijk) enige geruststelling bieden zolang het bloedverlies niet toeneemt. Heel veel sterkte met de onzekerheid!