Echo 6.6 geen hartje gezien

Vandaag had ik mijn eerste echo. Ik dacht zelf dat ik nu 7.1 zou zijn, maar volgens de meting ben ik 6.6. Omdat mijn baarmoeder ver naar achteren ligt en iets is gekanteld, was het moeilijk te vinden. De verloskundige moest 10 minuten zoeken. De echo was inwendig en vroeg omdat ik in juni een miskraam heb gehad. De vruchtzak en het vruchtje zagen er volgens de verloskundige goed uit. Ik moet volgende week maandag terug komen om te kijken of het hartje dan klopt. Volgens de verloskundige is het normaal dat dat nu nog niet zichtbaar was met 6.6. Toch maakt het me wat onzeker, zijn er anderen die zoiets hebben meegemaakt?<br />
 
Jazeker! Eind november bij gewone echo geen hartje en n vruchtje van 7 mm. Vorige week bewegende armpjes, kloppend hartje en 3 cm groot! Sterkte met afwachten!
 
Zelf heb ik op die termijn wel een kloppend hartje gezien (heb i.v.m. een eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschap wat ervaring opgebouwd met vroege echos), maar mijn ervaring is wel dat het heel erg wisselt met wat voor apparatuur ze hebben (of wellicht hoe handig degene die het apparaat bediend is) hoe goed het beeld is, en zeker als ze dan sowieso al 10 minuten moest zoeken voordat ze de zwangerschap überhaupt kon zien, lijkt het me niet zo gek als een hartje dan ook niet zo snel zichtbaar is. Dat is op deze termijn vaak ook echt nog maar een knipperende pixel als het beeld wel duidelijk is.
Een paar dagen teruggezet of vooruitgezet worden komt op deze termijn trouwens heel erg vaak voor. Meten ze net een halve millimeter meer, dan ben je alweer een dag verder op deze termijn, het is gewoon nog niet heel betrouwbaar te meten nu. Vandaar dat ze de termijnecho ook pas rond de 12 weken doen om de termijn definitief te bepalen. 

Maar wel superspannend natuurlijk dat je nu met die onzekerheid zit. Hopelijk heb je maandag een goede echo!

 
Bij mijn eerste zwangerschap klopte het hartje pas bij 8,5-9 weken en hebben ze me eerst nog door verwezen om
“Een dode vrucht”te laten curetteren. Dit bleek dus niet het geval. Ze hobbelt alweer bijna vier jaar vrolijk rond, ben nu zwanger van nr drie en dezelfde gekkigheid in het begin gehad. We zitten op 32,5 week nu.

Laat jezelf niet gek maken door alles, het is niet altijd direct foute boel. Spanning en stress are the worst. Hugs en succces
 
Terug
Bovenaan