echo 6 weken, 1 kloppend hartje, 1 vruchtzak te zien zonder kloppend hartje.

Halloo!!

ik heb van de week een 1e echo gehad. Omdat ik in okt 16 een miskraam had met 9 weken, nu extra snel op controle in ziekenhuis. Nu had ik een goede echo met daar een keurig vruchtzakje, met dooierzak nog te zien, en een kloppend hartje!! Nu keek ze verder, en ik zag het ook eerder al, toen ze de echo net opstartte, dat er nog een vruchtzakje te zien was, bijna identiek, maar zonder kloppend hartje... Nu zei de echoscopie, dit zou een tweeling kunnen zijn, maar de kans is 1% dat is dus heel weinig.

Zijn er meer meiden die dit hebben mee gemaakt? zal dat vruchtzakje dan afgestoten worden? (moet het er uit?) zal het nog een tweeling worden/zijn??

groetjes Chantal 36 jr, moeder van 1 kindje (5)

Ik had dat toen ik net pril was. Ik had mijn huisarts opgebeld en zei dat ik niet geloof dat ik zwanger was. Paar dagen later kon ik naar de praktijk komen (waar ook de verloskundige was) en had ze een buitenwendige echo gemaakt. Die zag 2 vruchtzakjes. De 1e echo daarna klopte t hartje niet maar de echo daarop was t "lichaampje" wel gegroeit maar het hartje stopte uiteindelijk met kloppen. Maar uit eindelijk ben ik ze verloren met 6w5d

Hoi Chantal,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik had geen vroege echo maar ben wel met 7 week 1 vruchtzakje en embryo verloren. Het was duidelijk te zien toen het er uit kwam en ook heb ik veel bloed verloren in de dagen ervoor en de dagen erna.

Toch is er 1 blijven zitten die t heel goed doet en inmiddels al weer 35 weken in mijn buik zit :)

Het kan dus alle kanten op. Je lichaam stoot alleen iets af wat al niet goed was.

Bij een vriendin van mij zagen ze trouwens pas bij de bevalling dat er oorspronkelijk 2 waren geweest, daar zat t vruchtzakje er nog in..

Groetjes Lyn

Hai Lynn en Christaaa,

Allereerst Christa, wat jammer dat je ze bent verloren... Hopelijk gaat het weer goed met je en kan je het een plekje geven.

Lynn, Dankjewel! jij ook gefeliciteerd! goed om je reactie te lezen. Hopelijk gaat het bij ook zo... de echoscopiste zei er niks over op dat moment, over afstoten, maar als je thuis komt ga je daar toch over nadenken. Donderdag hadden we de echo, en vanochtend zei ik het tegen m'n vriend en hij had er ook erg over nagedacht, en was er mee bezig... dus nu afwachten, over anderhalve week mogen we weer een echo, ook op donderdag, dus ben erg benieuwd hoe het zal lopen de komende weken...! Las net ook op een forum dat iemand precies hetzelfde had en dat vruchtje is uiteindelijk wel gaan kloppen, en een tweeling "geworden" dus erg spannend allemaal

Spannend inderdaad chantal! Laat je t nog even weten dan? Ben erg benieuwd! Het blijft toch een wonder hè.. onvoorstelbaar wat je lichaam kan

Het zijn er 2 "geworden"!

Ben nog een beetje in shock...! De echoscopiste ook denk ik! Ze had dit nog niet eerder meegemaakt

Wauw chantal!! Gefeliciteerd!! Superfijn voor jullie

Succes tijdens je zwangerschap

@ gwendolina, jij ook gefeliciteerd.. en tips.. tja, gewoon toegeven aan je lichaam. Dat vraagt om wat het nodig heeft. Je 'bouwt' een mens, dat kost energie.. Veel energie!

Liefs Lyn

Lekker vroeg naar bed! Doe ik ook, er aan toegeven dus!

Alleen denk ik dat ik vanavond niet zoveel slaap, gaat zoveel door m'n hoofd!

Terug
Bovenaan