Echo 6 weken. Hulp!!!

<p>Hallo, </p><p>Volgens de berekening zou ik nu 6 weken en 2 dagen zwanger zijn. Nou intake verloskunduge.. bloeddruk sky high want ja ik was gelukkig niet zo zenuwachtig ;) maar goed door gestuurd gynocoloog. Hele aardige man. Was er niks te zien. Mooi dikke baarmoederwand. Alles leek op zwangerschap. Heel mooi zelf. Behalve dat we niet goed konden zien of er iets in de vruchtzak zat. Nu was het beeld ook gynocoloog meer voor een kortere zwangerschap. ?. En nu moest ik mij niet te druk maken. Natuurlijk kon het mis gaan of gegaan zijn. Maar zo ziet het er biet uit. Mijn man is mega positief... maar ik haal mij van alles in mijn hoofd. Ik moet 2 okt terug. Hoe ga ik dit in godsnaam volhouden ? Tip/tricks / verhalen ??</p>

Ik ben ook bijna 2 weken terug gezet, dat komt vaak voor. Zolang je geen bloeding krijgt ziet het er goed uit. Sterkte met wachten en hou je rustig, want hoge bloeddruk willen we niet?

Nee bloedingen heb ik zeker niet gehad nog . Maar word hier wel heel onzeker van blijkbaar. Maar je kan dus terug gezet worden in je zwangerschap ? 

Ik ben inderdaad in het begin ook 1 week terug gezet. En als je nog maar 6wk bent dus misschien maar 5 of 4 klopt het wel dat er nog niet veel te zien is!
don’t worry! :) 

Ik ben in het begin ook 2 weken terug gezet terwijl ik er van overtuigd was dat ik al 8 wk zwanger was. Uiteindelijk met de 12 wekenecho bleek dat onze smurfie weer 1,5 week vooruit werd gezet. Soms kunnen ze het moeilijk meten en peilen in zo’n vroeg stadium! Nu inmiddels alweer 29+1! 
Hoop dat dit je wat minder ongerust maakt?

Als je periode langer is dan 28 dagen, heb je grote kans om terug gezet te worden. Komt omdat het eigenlijk om de bevruchting gaat, maar voor het gemak wordt gerekend vanaf eerste dag van je laatste menstruatie. Ze gaan van een standaard van 28 dagen uit, met 2 weken voor het einde van je cyclus de eisprong (en dus bevruchting). En zelfs als je normale periode 28 dagen is, had die laatste stiekem wat langer kunnen zijn.zijn. Dus je hoeft je geen zorgen te maken.

Hey,
Toen ik net zwanger was en ik wegens onzekerheden van de zwangerschappen van mijn zus (meerdere miskramen) mezelf helemaal gek maakte ben ik bij de VK geweest. Die gaf aan dat ze inderdaad  nog niet veel kon zien omdat het nog te vroeg in de zwangerschap was. Ik dacht op moment van de afspraak dat ik 6 wk + 3dgn was maar volgens de VK was het minder. Uiteindelijk een 2 weken later bleek dat ik toch wel goed zat met mijn berekening. Nu inmiddels al 26 weken zwanger! Het komt echt wel goed. 

Terug
Bovenaan