Echo 6 weken

Hi allemaal,
Volgens de berekening conform ovulatietest zou ik vandaag 6.4 dagen zijn. Afgelopen maandag heb ik bloed verloren dus ik was enorm angstig, nu is het bloeden bijna gestopt maar lijkt ook wel alsof mijn zwangerschapssymptomen zijn afgenomen. Vanochtend echo gehad met gelukkig een kloppend hartje maar de arts meten 6.1 dagen zwanger. Volgende week mag ik terug voor een echo.
Herkennen jullie dit en nog tips om met de onzekerheid om te gaan? :)

Heel normaal dat de echo een paar dagen afwijkt van je eigen berekeningen, zeker bij deze termijn. Het is dan allemaal nog zo klein dat een klein foutje met meten snel gebeurt en ook meteen een paar dagen verschil geeft. 

Een kloppend hartje is al een heel goed teken en maakt dat kans dat je alsnog een miskraam krijgt een heel stuk kleiner. 

De onzekerheid blijft denk ik wel. Ik heb in maart een miskraam gehad, inmiddels 9 weken zwanger met 2 weken geleden een goede echo. Zodra ik me wat minder moe voel en niet meer misselijk ben, word ik weer even bezorgd. Ik probeer maar zoveel mogelijk afleiding te zoeken, gelukkig een dochter van 2 dus genoeg afleiding :)
Succes met afwachten tot de volgende echo!

Hoi, de eerste keer dat ik zwanger was heb ik ook in week 6 bloed gehad, ongeveer 4 dagen en de vk gebeld en die had het over een late innestelingsbloeding. Ze zei als de bloeding erger wordt dan kan het wel eindigen in een miskraam. Later bleek ook met de 8 weken echo dat helaas het hartje niet meer klopte. Dus wie weet heeft het toch een link met die bloeding gehad, dat weet ik nu nóg niet. Kom ik ook nie achter en probeer dat los te laten. Ben nu weer opnieuw 6 weken zwanger, afgelopen woensdag echo gehad en gelukkig klopte het hartje.. tot nu toe geen bloeding gelukkig, het gaf me toen veel onzekerheid en ik snap dat jij ook nu heel onzeker hierover bent. Maar je hebt wel een kloppend hartje gezien en dat is heel mooi. Maar zo'n eerste trimester is mega spannend en onzeker en het laatste wat je wilt zien is bloed.. hopelijk blijft het goed gaan. Liefs

Het is verschrikkelijk die eerste periode in onzekerheid! Ik ben 3 keer zwanger geweest, waarvan 1 miskraam met 12 weken, 1 buitenbaarmoederlijke en 1 gezonde zoon van nu 3 maanden. Alle 3 de zwangerschappen heb ik tot week 7 bloedverlies gehad. Bij de 2 zwangerschappen die IN de baarmoeder zaten had ik ook ontzettende krampen, ik kon dan niet meer normaal zitten, lopen enz. Ik moest dan opkrullen tot dat het weer wegtrok. Het bloedverlies wat ik had bij de buitenbaarmoederlijke was wel echt meer dan bij de andere zwangerschappen. Maar ik heb dus ook bloedverlies en krampen gehad bij mijn zoon. Ik moet wel zeggen dat ik tijdens de krampen geen bloed verloor. Maar ik heb weken in onzekerheid gezeten en toch is het dus allemaal goedgekomen. Veel sterkte de komende tijd!

Terug
Bovenaan