Echo 7 weken(?)

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>Gisteren had ik een positieve test in baden (clearblue gaf aan 2-3 weken). Meteen de verloskundige gebeld en ik kon vandaag al terecht door mijn voorgeschiedenis (ik heb al 3 miskramen gehad waarvan de laatste enorm heftig was wat leidde tot een ziekenhuisopname). </p><p>Volgens de berekeningen zou ik 7 weken moeten zijn, maar toen ze een echo maakte, was er niks te zien. Alleen een streep.</p><p>Ze twijfelen nu aan een bbz of een enorm prille zwangerschap..</p><p>Meer mensen die dit gehad hebben? I'm freaking out! </p><p> </p>

Oef. Lastig!
aangrzien cb 2-3 weken aangeeft, zou dat ong 5 weken zwangerschap betekenen. Weet je toevallig wanneer je ovulatie was? Als je indd minder ver zwanger bent kan het prima zo zijn dat er nog niks te zien is op de echo.
soannende tijden zo zeg

Mijn cyclus is een mysterie. Ik heb mijn spiraal in januari laten verwijderen en 4 dagen later was ik al zwanger.. daarna nog 1 keer ongesteld geweest en als ik daarvan uit ga zou mijn ovulatie 27 april geweest zijn.

Als dit je eerste cyclus is na de miskraam en je hebt de ovulatie niet op enige manier geprobeerd bij te houden (ovulatietesten of temperaturen ofzo) dan zou het zomaar kunnen dat je lijf nog bezig was hormonaal weer te herstellen van de miskraam en je eisprong dus veel later pas was. Ik had na mijn miskraam in januari ook een veel langere cyclus , en vermoed dat mijn eisprong toen ook later was, maar heb dat niet gecontroleerd omdat ik wegens heftig verloop (ook met ziekenhuisopname) toch niet mocht proberen zwanger te worden voor 3 maanden.
Misschien kunnen ze met behulp van bloedprikken kijken of je hcg wel normaal  stijgt? Anders kan het nog wel weken duren voordat je meer zekerheid krijgt over of het goed zit (al heb jij helaas ook de ervaring dat het mis kan gaan). Bij mijn bbz (eerst ook alleen vermoeden van bbz) heb ik elke week een echo gekregen en bloedprikken omdat ze alleen vocht in de eileider zagen bij mij. Heb jij dergelijke controles op de planning staan?

Als je 5 weken zwanger zou zijn zou dat beeld op de echo heel goed kunnen. Ik heb door mijn voorgeschiedenis ook heel vroeg een echo gehad bij 5 weken. Toen was er ook nog niets te zien. Een week later wel.

Even nog een update:
Sinds 10 juni ben ik al wekelijks (soms zelfs om de 2 dagen) naar het ziekenhuis gemoeten. Heb er net mijn 6e echo opzitten.

Er is een vruchtzak te zien, maar nog geen vitale delen. Dus ze verwacht dat ik rond de 5 weken ben. Wat ik eigenlijk apart vind, aangezien mijn HCG hoger aangeeft.

Nu is er ook nog iets anders te zien op de echo, een tweede zak(?). Maar hier zit niets in. Dit kan nog komen, of het is bloed. Dit hoor ik volgende week donderdag bij de volgende echo... We zijn nu al 3 weken volop bezig met ziekenhuis in, ziekenhuis uit en we weten nog niet veel... ?

Wat ontzettend rot! Wel heel fijn dat ze het zo serieus nemen maar gewoon ronduit klote dat het nog steeds zo onzeker is. Ik ga duimen voor je

Oh wat vervelend zeg! Hopelijk krijg je snel duidelijkheid en mag je eindelijk een gezonde zwangerschap hebben! Wanneer verwachten ze dat ze meer weten?

Terug
Bovenaan