Echo 7 weken(?)

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p> </p><p> </p><p>Gisteren had ik een positieve test in baden (clearblue gaf aan 2-3 weken). Meteen de verloskundige gebeld en ik kon vandaag al terecht door mijn voorgeschiedenis (ik heb al 3 miskramen gehad waarvan de laatste enorm heftig was wat leidde tot een ziekenhuisopname). </p><p> </p><p>Volgens de berekeningen zou ik 7 weken moeten zijn, maar toen ze een echo maakte, was er niks te zien. Alleen een streep.</p><p>Ze twijfelen nu aan een bbz of een enorm prille zwangerschap..</p><p> </p><p>Meer mensen die dit gehad hebben? I'm freaking out! </p>

Toen ik bij m’n eerste kindje de CB test had die 2-3 weken aangaf was ik nog maar 4 weken zwanger, dan is er nog niets te zien dus vreemd dat je zo snel al mocht komen ipv over 2 weken. Ik had de eerste echo toen met 8 weken.
Tweede en laatste zwangerschap ook weer met 8, helaas is dat een miskraam geworden en mag ik de volgende keer met 6 (omdat eerder nog niets te zien is…) dus ik zou nog zeker hoop houden en zelf denk ik dat je gewoon te vroeg bent… maar ik heb er niet voor gestudeerd ?

Hoi Yvette,

vervelend die onzekerheid. Bij mijn tweede kind had ik een afspraak staan bij de gynaecoloog voor een colposcopie na een afwijkend uistrijkje. Omdat ik een paar dagen voor de afspraak een positieve test had heeft de gynaecologie geen colposcoopie uitgevoerd, maar alleen gekeken. Omdat ik daar toch was zei ze dat ze gelijk een echo zou maken om te kijken naar de zwangerschap. Op de echo was echter niks te zien. Uiteindelijk bloed later prikken en een 4 dagen later weer. Hieruit bleek dat mijn HCG volgens de norm van een zwangerschap was gestegen. Ze hebben toen een nieuwe echo gemaakt en toen was er alleen een zwangerschapsvlek te zien met aan de rand een miniscuul puntje. Achteraf gezien heb ik ergens in de eerste 4 weken er 6 dagen bij gekregen. Ik vermoed zelf een combinatie van een late eisprong en een late innesteling. 
Het kan dus zijn dat je minder ver bent dan je denkt. Hopelijk heb je over een paar dagen toch goed nieuws

Terug
Bovenaan