Echo 8 of 10 weken

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik ben nu rond de 8 weken zwanger naar eigen berekening.
Ik zit momenteel in het buitenland waardoor de richtlijnen hier anders zijn ten opzichte van de eerste echo.
De ene zegt hier dat ik minimaal 10weken moet zijn dus had nu 15-3 afspraak
Maar duurt nog zo lang ( wacht al 5 weken)
Nu had ik een ander hier gesproken die voor aanstaande donderdag al kon inplannen (8wk)
Maar nu lees ik verschillende dingen dat je misschien beter met 10 weken kan doen omdat je dan meer ziet als alles goed zit.
Wat denken jullie?
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Bij mijn verloskundigen praktijk deden ze het ook met 8 weken, maar ze gaf van te voren aan dat de kleine vaak niet goed zichtbaar is. Met 10 weken is de kans groter dat je de kleine spruit kan zien
 
Gefeliciteerd! Ik heb ook met 8 weken een echo gegad en kon de vrucht prima zien met een kloppend hartje! Gewoon doen waar jij je goed bij voelt?
 
Het hangt ervan af met welk doel je de echo maakt. Met 8 weken kan je inderdaad prima iets zien en moet er zeker een kloppend hartje te zien zijn als alles goed is en je eigen berekening klopt. Het is alleen nog te vroeg voor de zogenoemde termijnecho. Die is inderdaad beter na de 10 weken omdat ze de baby dan beter kunnen meten. Succes!
 
Ik kreeg standaard een echo rond 7 weken en een met een week of 11 als termijnecho. De 1e geeft al een kloppend hartje hoor, maar de termijn kan pas later worden vastgesteld. Aan de andere kant berekenden ze bij mij bij beide zwangerschappen al bij echo 1, en verschilde dat maar 1 dag met de termijnecho.
 
Omdat wij een hele geschiedenis hebben aan miskramen, erfelijke afwijkingen etc hadden wij altijd iedere week een echo vanaf 6 weken. Ze konden sowieso vanaf 7 weken bij mij altijd een hartje zien en hielden vooral in de gaten of de groei goed was (in ons geval belangrijk), maar echt iets duidelijks met armpjes en beentjes konden we vaak vanaf 10-11 weken zien.
Maar ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten of het hartje klopt en alles goed is. Dus doen waar je je goed bij voelt. 
 
Terug
Bovenaan