Echo 8w2d spruit te klein ?

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik heb even een vraagje :

bij mijn 7w2d echo was het spruitje 0,74 moest volgens de gyneacoloog 1cm zijn
bij mijn 8w2d echo was het spruitje 1,4     moest volgens de gyneacoloog 2cm zijn

ik ben zwanger geworden via ICSI dus ik kan niet korter zwanger zijn dan ze denken,
wie heeft dit ook eens gehad of wel eens van gehoord.

alvast bedankt

Hoi megdan,

Ik was een beetje aan het rondlezen en kwam toen jouw berichtje tegen.

Zelf was ik in april voor een 10 wk echo gegaan en toen bleek het vruchtje 1,5 wk kleiner te zijn. Doordat bekend was wanneer het bevrucht was kreeg ik voorzichtige felicitaties zoals ze dat dan noemen. Later op die dag begon ik bloed te verliezen.

Het enige verschil met jouw verhaal is dat bij mij een week later het hartje niet meer klopte, en ik  met vlagen bloed verloor, en bij de eerste echo wel. Mijn lichaam kon het zelf niet verwerken dus nog een week later een curretage.

Ik begrijp uit jouw  verhaal dat bij je tweede echo het kindje wel kleiner was dan de bedoeling maar dat het verder wel ok was.

Wat ik wel nog weet is dat de gyn. vertelde dat het niet vaak voorkomst dat een kindje echt kleiner is dan gemiddeld in de eerste drie maanden. Omdat dan elk kindje dezelfde afmetingen heeft. Anders kan het nog zo zijn dat je ene klein kindje hebt maar dat het niet persee verkeerd hoeft te zijn.

Ik wil je niet onzeker maken maar misschien dat je hier wat mee kan.

Heel veel sterkte in deze gekke tijden en ik zal voor je duimen dat alles goed komt.

Veel liefs

Sabine

Hoi hoi,

Nou zeg, dan was mijn kleine met 8 weken en 2 dagen ook te klein en ik weet zeker vele met ons....
2 cm is een gemiddelde.... mijn kleine was 1,6 bij 8 weken en 2 dagen.. (toevallig)
Bij babybrabbel kan je  naar echo's kijken..... daar zie je ook echo's van 8 weken  die net zo groot als jou kleine zijn.
Mijn gyn. zei dat het er allemaal perfect uitzag zover je iets kon zien. En zeker niet dat het te klein was.

Groetjes Christie

dank je wel voor de reacties !
 christie dank je wel dat is voor mij een hele geruststelling
ik mag volgende week donderdag weer voor een echo komen ik ben dan 10w1d ik ben wel benieuwd hoe het dan is gegroeid.

Hoi Megdan,

Ik geloof er niet zo in, dat alle kindjes net zo groot zijn de eerste 3 mnd, ik heb deze discussie laatst gevoerd in het ziekenhuis bij de termijn echo.

Haar datum was 10 jan en de mijne 1 jan. De datum die zij als eerste dag vd laatste menstruatie noemt, is het   zeker niet. Toen was mijn mijn neefje jarig en ik weet zeker dat ik toen net ong. was geweest.

Mijn moeder heeft deze discussie 27 jaar geleden ookal gevoerd, ze hebben een andere datum berekend dan mijn moeder terwijl ik op de dag vd berekening van mijn moeder ben geboren. Volgens de artsen 3 wkn te vroeg, volgens mijn moeder precies op tijd.

Maak je maar niet teveel zorgen hoor, volgens mij is er gewoon een kleine groep vrouwen die afwijken vd norm!

Gr. Melani

hoi hoi

met mijn echo van 8 weken en 1 dag was mn vruchtje ook 1,4 cm en nu zit ik met datzelfde vruchtje op schoot, een gezonde zoon van 2 weekjes oud. dus geen zorgen maken hoor!!!

liefs janine en mika, 22-06-06

Nou toen ik met 8 weken bij de gyn kwam was mijn vruchtje 1.09cm (hoort bij 7weken en 3 dagen volgens het meetapparaat). Nou zei de gyn toen hou maar gewoon die 8 weken aan want als het  vruchtje maar iets schuin ligt kan de meting afwijken. want niet ieder vruchtje licht precies mooi van links naar rechts in je buik het kan ook een beetje naar achteren liggen. Met 20 weken kreeg ik weer in een echo en was het kindje precies goed voor die 20 weken qua groote. En met 27 weken liep ze zelf een week voor! Ben erg benieuwd hoe groot ze zal zijn ben inmiddels bijna 37 weken zwanger....... Maar wat ik jou mee wil geven is......Komt wel goed, zolang het hartje klopt ne het kindje blijft groeien zou ik me niet al te druk maken.

Sterkte en groetjes Lillian

Terug
Bovenaan