Echo alleen vruchtzakje te zien

Hi allemaal,

Ik hoop dat ik hier wat ervaring kan op doen.
Wij zijn al ruim 10 maanden bezig om zwanger te raken. Ik heb de eerste maanden goed mijn ovulatie in beeld gebracht doormiddel van ovulatie testen. Uiteindelijk zwanger geraakt maar helaas is augustus miskraam gehad. Besloten om het meer los te laten de komende maanden. Dit ging best goed tot ik toch nieuwsgierig werd of ik mijn Lh piek al had bereikt in oktober. Ik heb toch een ovulatie test gedaan op 20 oktober, en deze was wel positief maar vermoedelijk was de echte Lh piek 21 oktober. Vanaf toen ben ik er niet meer mee bezig geweest en dacht we gaan het wel zien. Op 28/29/30 oktober had ik wat lichte bloedverlies, ik dacht ik ga weer ongesteld worden aangezien ik sinds de miskraam steeds 3 dagen bloedverlies had voordat het echt doorzette naar menstruatie. Echter blijf de menstruatie uit en had ik 2 november een positieve zwangerschap test. Natuurlijk weer heel spannend of dit keer alles goed zal gaan ivm de eerdere miskraam in augustus die waarschijnlijk met 5 weken is geweest. Het weekend van 15 november begon weer wat lichte bloedverlies te komen, het was een beetje crème/bruin kleurig en soms een veegje rood bloed. Super bang dat het weer een miskraam zou zijn, maar dit keer geen buikpijn of menstruatie pijn. Ik had alleen een wat vollere/zwaardere gevoel in me onderbuik die de dag erna weer weg was. Ook de dagen erna bleef het lichte bloedverlies aanhouden en toch maar maandagochtend de assisente van de verloskundige gebeld, ivm mijn eerdere vroege miskraam mocht ik gister (18nov) komen voor een echo. De echo werd gemaakt en de verloskundige zei gelijk ik zie een vruchtzakje maar verder nog niks, als ik het zo zie ziet het er meer uit als een zwangerschap van 5 weken ( vermoedelijk zal ik nu 6 weken zijn). Verder zag mijn baarmoeder en eierstokken er goed uit. Ik moet nu afwachten of het verder goed gaat ontwikkeling en opletten dat ik geen helder rood bloedverlies ga krijgen of buikpijn. De officiële eerste echo stond al gepland voor 25 november, die houden we staan om dan te kijken of er wel een embryo te zien is of niet.

Ik merk dat ik erg onrustig ben hierover en weer heel bang ben dat het weer niet goed is.

Ik kan me goed voorstellen dat je onrustig bent. Probeer te ontspannen en positief blijven. Ik had ook een leeg zakje met 5 weken. De baby is zo klein rond 5 weken en is normaal dat nog niks kan zien. Hopelijk is op 25 november wel een embryo te zien

Hier had ik hetzelfde; Bij mijn echo van 7 weken was een vruchtzakje te zien maar geen embryo. 10 dagen later terug gegaan en toen was de embryo wel zichtbaar. Alsnog werd ik wel geschat op 8 weken, daarvoor zat de embryo gewoon op een lastige plek. Hoe lastig het ook is, probeer jezelf af te leiden en niet teveel aan de volgende echo te denken. Ontspannen is belangrijk, ik wens je veel succes en sterkte!

Terug
Bovenaan