Echo gehad: minder ver dan gedacht????

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik de eerste echo gehad voor de termijnbepaling. Ik dacht zelf dat ik 10 weken zwanger zou zijn, maar 14 weken zou ook kunnen omdat mijn laatste menstruatie 11 dagen later kwam en minder hevig was dan normaal. Terwijl ik altijd een vrij regelmatige cyclus heb.

Nu bleek dat ik 'pas' 9 weken en drie dagen zwanger ben.... Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind het namelijk zo raar. Eigenlijk zou ik echt 10 weken zwanger moeten zijn, omdat we niet zo vaak hadden geklust (stom woord, maar nu kan het even niet anders) die maand.. Hadden eigenlijk een 'rustmaand' maar die is achteraf goed uitgepakt!!

Raar? Het scheelt maar 6 dagen hoor, maar even voor mijn beeldvorming....

Liefs,
Joline

Hoi Joline,

dat is  raar he, ik herken het helemaal. Mijn echo  gaf een afwijking van 9 dagen korter.
Ik was helemaal beduusd en snapte er niets meer van. Was altijd heel regelmatig.
Bij mij vielen wel wat puzzelstukjes op zijn plek: laat positief getest, geen eisprong gevoeld, wel vroege ongikrampjes (was dus alsnog eisprong?) etc.
ook heb ik gelezen dat er tussen bevruchting en innesteling soms langer zit dan gemiddeld. De ontwikkeling ligt dan stil en dat kan een afwijking veroorzaken.

Het is dus vaak niets bijzonders.

geniet ze

groetjes, Marnie
20+1

ik heb het zelf ook met mijn eerste echo gehad, ik bleek 9 dagen korter zwanger te zijn dan ik zelf dacht.  Vond dit ook zo vreemd. De verloskundige zei dat ze het nooit helemaal goed kunnen meten omdat het kindje beweegt, zolang er niet meer dan 10 dagen tussen de data zit houden de meeste vrouwen gewoon hun eigen datum aan.

Nog een fijne zwangerschap verder.

Bij mij was dit ook het geval, alleen scheelde het maar 2 dagen.
En dat is natuurlijk geen ramp.
Maar volgens mij berekeningen ben ik toch echt 2 dagen eerder
uitgeteld, en ik blijf ook gewoon bij die datum.
Negen dagen is natuurlijk wel wat groter verschil, anders ga je er tussenin zitten hihi.

gr. Syrah

hoi allemaal,

Ik heb verder geen ervaring met een kortere zwangerschap dan je zelf denkt, maar wil toch een kleine tip geven.
Hou je toch aan de uitgerkende datum die op de echo bepaald is. Want dat is toch ook de datum waar de verloskundige zich aan houdt. Dus stel je voor dat je voor je eigen datum al twee weken overtijd bent, dan is dat volgens de echo dus niet zo, want dat is pas een paar dagen later. Dus zul je ook nog niet ingeleid worden, en moet je nog een aantal dagen wachten. En geloog me, dat is echt geen pretje want op het eind duurt het wachten al zo lang! (ik ben zelf na 2 weken overtijd ingeleid).

Andere kant is, dat als jij denkt dat je al 37 weken zwanger bent en dus thuis mag bevallen, dit volgens de verloskundige nog niet zo is, dus zul dan toch naar het ziekenhuis moeten.

Ik weet dat de kans op deze situaties niet zo giga groot is, maar ze zijn er wel. Dus kun je je misschien toch beter vastleggen op de nieuwe datum van de echo.

Fijne zwangerschap allemaal,

Groetjes Rianne
15w4d

Je kunt nooit uitgaan van de dag dat je gesext hebt, want dat is niet de dag van de daadwerkelijke bevruchting. Blijkbaar was jouw eisprong die maand ongeveer 4 dagen nadat jullie hebben 'geklust'. Kan heel goed toch... Zelf reken je waarschijnlijk vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, maar je eisprong hoeft niet exact twee later geweest te zijn.

Verder weet ik van de echografiste dat kindjes in de eerste ongeveer 12/13 weken van de zwnagerschap zich allemaal op dezelfde manier en snelheid ontwikkelen. Dat is de reden dat ze de termijnecho altijd binnen die periode doen.

Groetjes, Michele

Ik was volgens de echo 12 dagen verder, das ook heel vreemd, lijkt mij ook niet kunnen.
Wel was mijn oudste ook altijd iets verder en die bleek uiteindelijk gewoon groot te zijn, misschien is er ook wel een verschil tussen de kindjes, ik bedoel uiteindelijk weegt toch de één 5 pond en een ander 9, dat lijkt mij een heel verschil op zo'n echo!

Groetjes Brenda

Ik had ook zo iets.
Bij onze eerste echo dachten wij dat we al 10 weken zwanger waren.
De echo gaf toen aan 8 weken wij heel erg balen. Vier weken later weer een echo. zou toen 12 weken zijn volgens de eerste echo. Toen weren we volgens de metingen weer vooruit gezet en bleek ik in eens 14 weken zwanger te zijn dus ons gevoel was steeds juist geweest. wel wil ik je zeggen hou je niet aan de uitgerekende datum vast. Maar    Ongeveer 10 % bevalt op de uitgerekende datum.

groetjes schorpioen   22 weken

Terug
Bovenaan