Echo gehad, niets te zien.

Hallo meiden,
Vanmiddag heb ik dus een echo gehad.
Maandag had ik n.l een positieve test maar de dagen daarvoor d.br afscheiding en soms een klein beetje bloed.
Bloeden is gestopt [was 1x een inlegkr.]soms heel licht bij afvegen.
Nu soms bij afvegen br. afscheiding.

Maar toen we berekenden dat ik dan ong. 4 weken en 3? dagen zwanger zou zijn zei de gyn. dat er dan nog niets te zien is.
Uiteindelijk heb ik gevraagd of ze toch een echo wilde maken maar inderdaad niets te zien.
Over 2 weken moeten we weer komen.

WIE HEEFT ER OOK EENS EEN ECHO VAN ROND DE 4 WEKEN GEHAD??
wAS ER BIJ JULLIE OOK NIETS TE ZIEN?
Ik ben n.l super onzeker.
Misschien kunnen jullie mij wat opbeuren.

Liefs, Monique2
 
Helaas heb ik hier geen ervaring mee met 4,5 week maar mijn eerste echo bij de gynaecoloog was met 6,5 week, een inwendige echo, dan zie je wel een stipje (?) en je ziet/ hoort het hartje al kloppen. Volgens mij is dit op zijn vroegst hoor.
Heb geduld ik duim voor je!

Liefs Dana
(41wk6dg)
 
Monique, als je gyn zegt dat er met 4 weken nog niets te zien is, en vervolgens dring jij aan op toch een echo en als er dan er bij jou niets te zien is schiet je inde stress?? Wat voor bevestiging zoek je nou?
Het is inderdaad zo dat bij een inwendige echo pas rond 5 weken een vruchtzakje te zien is, en rond 6 weken een vruchtje. Normaal gesproken doen ze pas (indien nodig) een echo rond 6 weken en een paar dagen, omdat dan ook hartje te zien valt. Voor die tijd heeft een echo dus echt geen zin, en raakt de moeder alleen maar onnodig in de stress, omdat er niets te zien valt.......

Ontspan, bruine afscheiding is heel normaal aan heet begin van je zwangerschap want dat hoort bij een innesteling. Als je inderdaad zo'n zenuwpees bent en superonzeker kan het wellicht geen kwaad om een goed boek te kopen over zwanger zijn. Daar haal je een hoop informatie uit zodat je niet bij ieder wissewasje in de stress schiet.
Ik hoop dat er over 2 weken een hartje te zien is!
Succes ermee!
 
Lieve monique 2
wij hebben met 6wk een echo gehad en toen vertelden ze ons het trieste verhaal dat we een miskraam zouden krijgen (windei)ze zagen niets alleen leeg zakje o.i.d moesten maar 1 wk wachten (je wilt niet weten hoeveel stress daarbij was!)wk later bleek ik toch zwanger te zijn en het hartje klopte! Foutje van het ziekenhuis want ze keken te vroeg! (had nl w.s. lange eisprong gehad) Hoop dat dit je wat opbeurt, maar kan je gevoelens ontzettend goed voorstellen.....
liefs susan en wens het beste voor jullie!
 
Hoi Monique,

Ik heb eens voor je in het boek "een nieuw leven in beeld" gekeken,dit is ee boek met foto's van bevruchting tot geboorte en rond de 28e dag is het vruchtje pas 4.5 mm.Dit is zo klein dat het echt maar een spikkeltje is dus niet zo vreemd dat het nog niet te zien is.
Kijk anders eens of je dit boek kunt kopen,dan kun je precies de groei van je kindje zien en maak jij je misschien wat minder zorgen.
Veel plezier met je echo over een paar weken.
Liefs Liel
 
ik had het ook ik deed de test en een week later hebben ze een echo gemaakt (5wkn) een week later terugkomen en idd een baby nou ja een boontje of iest maar het si uitgeroeird nu tot een meid dus maak je geen zorgen ben nu alweer 24 weken zwanger verder succes ermee
 
Meiden, bedankt voor jullie reacties.
Ik zit inderdaad wel in de sress.
We hebben ook al het een en ander meegemaakt, is dan wel logisch denk ik.
Ik wilde ook graag een echo voor extra bevestiging.
Het is al 2 keer misgegaan n.l.
Vorig jaar een bbz, en dat is me bijna fataal geworden.
Ben ook bang dat dat het weer is, maar ik vind het fijn om te lezen dat er bij jullie inderdaad ook nog niets te zien was rond die termijn.
Bedankt.
Liefs, Monique

 
Terug
Bovenaan