Echo gehad, niets wijzer.

Hallo meiden,

Nou vanmiddag was het dan zover.
Om half 2 had ik mijn afspraak staan.
Doodnerveus zat ik in de wachtkamer, het huilen stond me nader bij...
Na mijn verhaal gedaan te hebben kwam het erop neer dat ik 4 weken en 3? dagen zwanger zou zijn.
Ze zei toen, dan kunnen we beter over 2 weken weer een afspraak maken voor een echo want ik kan nu toch nog niets zien.
Hevig teleurgesteld natuurlijk.
Ik heb toch gezegd dat ik liever nu wel een echo wil, en dat deed ze dus ook.
Maar inderdaad, niks te zien.
Vreselijk vond ik dat, nu weet ik nog niet of het goed is.
Mijn temp. blijft wel hoog en ik vroeg of ik misschien nog een keer moest testen maar het hcg hormoon blijft wel even in je lichaam dus dat geeft ook geen zekerheid.
Ik moet dus afwachten hoe moeilijk dat ook is.
Hebben jullie ook al eens een heeeeeele vroege echo gehad waar nog niets op te zien was?
Misschien beurt mij dat wat op.
Ik heb soms nog een heel klein beetje br. afsch. en woensdag had ik tijdens het ""persen" [ahum grote boodschap] een paar druppels bloed.

Allemaal heel vaag dus!

Fred,ik heb onder jouw berichtje gereageerd.

Liefs, Monique2

Hoi Monique, wat een ráár verhaal, maar wat ik eruit opmaak is dat het toch wel goed zit hoor! Anders zegt die gyn toch niet dat je over twee weken terug moet komen!

Ik heb zelf een echo gehad vijf dagen voor de eisprong in de cyclus waarin ik zwanger werd. De gyn kon toen duidelijk zien dat ik NIET zwanger was. De volgende echo was met 6 weken en 3 dagen en daarop was een hartje te zien. Ik geloof niet dat ik je kan opbeuren met mijn ervaring, maar ik wil je even alle sterkte toewensen de komende, onzekere weken. Ik denk aan je!

Liefs, el.

Hoi Monique,

Wat erg is dat om te wachten in die wachtkamer he?! Helemaal als de wachtkamer gevuld is met vrouwen die al een flinke toeter hebben! Maar... ik denk niet dat je verontrust hoeft te zijn hoor. In je 4e week is het kind zo groot als een speldeprik laat staan hoe groot het nu moet zijn. Logisch dat ze niets zien. Je hebt niet voor niets een positieve test gehad. Ik heb natuurlijk makkelijk praten want ik begrijp maar al te goed hoe moeilijk het is om af te wachten maar zolang je niet ongesteld word, probeer dan de moed erin te houden!

X F.

Hoi Monique,

Je weet dat ik ook bruinige afscheiding hebt gehad he? Ik werk in het ziekenhuis en ben toen 's ochtends gelijk naar de secretaresse van de gynacologen gegaan om te vragen of de gyn een gaatje voor me had. Maar ze zei dat er nu absoluut (toen was ik ook 4 weken en 3 dagen) niks te zien was. Ze zei dat me dat alleen maar onzekerder zou maken. Het enige wat ik kon doen was ook afwachten en aangezien ik daar geen held in ben. Maar ze heeft toen heel goed uitgelegd, dat er echt nog niks te zien is. Het enige wat ze zouden kunnen zien, was of de baarmoederwand wat dikker was. Maar dat zou alleen maar bewijzen dat je zwanger was en niet bewijzen of het goed was. En aangezien ik al een positieve test had, was dat al voldoende bewijs. Dus helaas zat er niks anders op dan af te wachten. Probeer (hoe moeilijk dat ook is) nu toch te genieten van je zwangerschap. Als het fout gaat, kun je er toch niks aan veranderen en dan heb je er niks aan dat je zoveel energie verloren bent aan die onzekerheid. (dit zeiden ze tegen mij ook, ik vind het wel heel moeilijk om zo te denken, maar ik denk nu toch wel dat ze gelijk hebben).
Het is in ieder geval wel al positief dat het bloeden minder wordt. Bij een miskraam wordt het alleen maar erger. Ik hoop zo voor je dat het stopt en dat je je dan beter voelt!!

Liefs Cath

ps: Ik kan het niet laten om af en toe nog mee te lezen op dit forum. Sorry.

Terug
Bovenaan