echo gehad! tip kraamhulp?

Gisteren onze ondertussen al 3de echo gehad.
ik ben nu 12 weekjes zwanger en het was zo mooi om te zien dat het 5 weken geleden nog maar een vlekje was dat klopte en nu zit alles erop en eraan. bij ons 1ste kindje was ik 13 weken toen ik de eerste echo had dus is wel super leuk dat je nu zelf ziet hoe het verschil is!

23 juli uitgerekend en alles groeide goed.
heel gesprek met verpleegster gehad over kraamhulp want ik had de vorige keer 3 uur op een dag en dat vonden wij te lang want ze zat daar ong. 2 uur van op de bank te buurten.
nu kan ik kiezen voor wijkhulp, die komen 1 keer per dag even binnenwandelen. maar nu ben ik bang dat als ik een hele moeilijke bevalling heb ( wat je van te voren dus niet weet) en ik dus weinig kan dat ik wel kraamhulp nodig heb. dus dilemma welke keuze ik moet maken!
heeft misschien iemand van jullie een tip?

hoi lotte

ik ben zelf kraamverzorgende (en maart mama) en wil je als advies geven vraag gewoon de max aan!!!
je kan altijd minderen in de uren!! maar neem je nu wijkzorg(3 uur dus) en je blijkt mee nodig te hebben is dit erg moeilijk en lastig aan te vragen!!

dus je kan beter uren teveel vragen en minderen dan andersom!!!!

groetjes danielle (29 weken)

Hoi Lotte,

Had je echt aan 3u per dag teveel?
Ik kreeg het max aantal uren en voor zover ik weet is ze heel de dag bezig geweest! Wassen, strijken, administratie, mij verzorgen en m'n dochtertje en geen idee wat nog meer...

Ik sluit me aan bij Danielle, max aanvragen, minderen kan altijd nog. Wie weet krijg je nu een andere kraamhulp die wel van aanpakken weet...

Sammie

Hoi Lotte,

Ook ik geef je het advies om voor de max te gaan. Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom jullie vorige kraamhulp tijd over had....dat hebben wij niet meegemaakt de vorige twee keren.
Het zal voor jullie deze keer ook weer heel anders zijn omdat jullie al een kindje hebben rondlopen, dat brengt ook meer drukte met zich mee. Ga voor de max!

groetjessssss

hallo,

allemaal bedankt voor je reactie's!
ja 3 uur was echt te teveel. 's ochtends kwam ze om 9 uur, koffie drinken daarna de kleine in bad doen en mij verzorgen nou dan was het ong. 10 uur. dan ging ze mee koffie drinken tot 11 uur.
dan kwam ze rond 3/4 uur weer terug. even mij controleren( wat nog geen 10 minuten duurt) en dan ging ze 50 min. op de bank zitten buurten.
na 3 dagen kreeg ik alleen 's ochtends 3 uur en dan zat ze ongeveer 2 uur op de bank te buurten. ik heb de laatste 2 dagen ook nog iemand anders gehad en die deed precies hetzelfde.
ik ga dus nog zeker alles op een rijtje zetten en kijken wat ik het beste kan doen.

groetjes lotte

Hmm, lijkt mij dat je gewoon een 'luie' kraamverzorgster had, en niet een overschot aan uren. Je had het toen misschien bij het kraambureau moeten melden.

Gewoon de maximale kraamzorguren aanvragen. Dan kun je altijd zien of je met minder uren toe kan.

Onze kraamverzorgster was heel anders en ik vond het super dat ze er was en jammer dat ze na die week weer weg ging!
Ze maakte ontbijt, mij controleren en helpen met de verzorging en de borstvoeding. Baby badderen en verzorgen en heeel veel uitleggen. Alles goed bijhouden in het logboek. Ze maakte de badkamer schoon en ging altijd óf beneden óf boven stofzuigen per dag. Ze maakte koffie en beschuitjes voor de visite en bracht mij meerdere malen drinken/fruit, etc.. En ze hielp eventueel met de was en heeft nog meerdere malen ons bed verschoond.
Dus ik (en mijn man) hadden er echt ontzettend veel aan!!
Ik denk ook dat ik de hulp straks weer goed kan gebruiken als mijn tweede geboren is.
Dus wat al gezegd wordt: ik zal ook zeker het maximale aanvragen. (als er echt niks meer te doen is kan je haar altijd nog wat eerder naar huis 'sturen' lijkt me, toch? In overleg is veel mogelijk)
Succes!

Terug
Bovenaan