echo gehad van 20 weken en ons kindje ....

we hebben zaterdag onze 20 weken echo gehad en daarwas tussen mond en neus een zwart vlekje tezien. Ze vermoed voor 80% een hazelipje. Maar in hoeverre kon ze ons niet vertellen daarvoor worden we doorgestuurd naar het amc ziekenhuis.
Ik hoop dat ze het helemaal mis heeft, ik heb er slapeloze nachten van.
Gelukkig moet ik vanmorgen naar de verloskundige toe en dan gaan ze bellen voor een echo, hopelijk zo snel mogelijk!
Ons kindje is wel welkom hoor! Niet dat ik het laat weghalen, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt!

Wie heeft ook een baby of ervaring met een hazelip?

Hoi Mamaatje,

Ik heb zelf geen ervaring met een kindje met een hazelip, maar mijn man heeft een hazelip.
Hierdoor waren wij ook wel een beetje bang dat het bij ons kindje ook zou kunnen!

Ik begrijp dat je best even geschrokken bent van het nieuws, maar ergens moet je ook blij zijn dat ze het je nu al kunnen vertellen! Juist als je het niet zou weten en je baby wordt geboren, is de schrik zoveel groter!
Ook staat de medische wereld voor wonderen! Als je nu ziet hoe mooi ze een kindje kunnen maken dat geboren is met een hazelip, soms zie je er niks meer van!

Ik hoop voor je dat het een beetje meevalt en wil jouw en je partner heel veel sterkte wensen! Geniet desalnietemin van je zwangerschap, het is een fantastische ervaring!

groetjes
Sas

Hoi,
Wij hebben zelf geen ervaring met een kindje met een hazenlipje, maar een vriendin van mij heeft in juli een zoontje gekregen met een hazenlip. Ook zij kwamen er met 20 weken achter en hebben toen heel veel echo's gehad om steeds het kindje te controleren. Hun zoontje had een kleine hazenlip en is geloof ik rond de 3 maanden geholpen. Het is nu echt heel mooi geworden, terwijl z'n hazenlipje toch ook wel erg schattig was. Hij heeft vanaf het begin af aan gewoon uit de borst gedronken. Zelfs nadat hij geopereerd was.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes

Wat een schrik voor jullie zeg, jakkes!! Zelf heb ik er met mijn kinderen geen ervaring mee. Ik ken wel mensen die een dochtertje hebben met een hazelipje. Zij wisten het niet van tevoren dus dat was helemaal schrikken.
Volgens mij is er veel verschil in wat voor soort hazelipje. Zij had een dubbele dus zij werd al na een paar weken geopereerd. Toen ze een maand of 8 was is ze weer geopereerd. Het ging hartstikke goed, had er niet veel  last van  en het ziet er echt goed uit. Laatst hoorde ik iemand zeggen; hee wat heeft ze met haar neusje. Ze had haar al een paar keer gezien en zag nu dat er iets anders was. Ik vond dat zelf een compliment want het valt dus niet zo heel erg meer op.
Nou meid, ik hoop dat het straks op de volgende echo allemaal meevalt. Kan me wel heel goed voorstellen dat je er nu wakker van ligt. Heel veel sterkte!!
Liefs Tara

Terug
Bovenaan