Echo gehad

Hoi allemaal,

Wij hebben net onze 20w echo gehad. En alles zag er prima uit.
Mijn placenta ligt aan de voorkant, dat verklaart waarom ik de baby nog niet gevoeld heb. Dit kan nog wel duren tot 25 weken voordat ik het duidelijk voel.

Veel groetjes Willemijn

Gefeliciteerd Willemijn! Het is toch een groot geluk hè, als je ziet en hoort dat alles verder oké is. Door de verschillende berichtjes hier op het forum doet mij dat in ieder geval des te meer beseffen hoe veel mazzel we hebben als alles prima verloopt.

Ik heb dus ook mijn 20-weken echo gehad en ook hier was alles goed. Zo'n grote opluchting vind ik. Wij wilden graag weten wat het wordt, maar de kleine hield de beentjes bij elkaar en ook nog eens helemaal opgekruld lag hij/zij, zodat er niets uit opgemaakt kon worden. Helaas pindakaas.

Liefs Es

Ja, ik vind het zeker weten een wonder!!!!!

We waren dan ook echt blij dat alles goed is.

Jammer voor jullie dat jullie nu nog niet weten wat het wordt. Ga je nog een pretecho laten maken??

Groetjes Willemijn

Ik denk het niet. Ik ken nog een meisje die werkt op een echoapparatuur(verkoop)centrum waar ze regelmatig proefpersonen nodig hebben en daar heb ik me wel voor opgegeven (3 en 4d echo), maar na vandaag vind ik het eigenlijk wel weer mooi geweest. Ik kon duidelijk merken dat de kleine een soort van 'protesteerde' tegen steeds die druk op de buik. Hij/zij werd er onrustig van had ik het idee. Ik voelde hem/haar constant trappelen. Ik heb dan toch het idee dat ik de rust in de buik verstoor (mutserig hè?)

Ik heb trouwens ook de placenta aan de voorwand liggen (daarom voel ik ook maar heel af en toe wat en ook pas sinds vorige week)  en zelfs ook behoorlijk laag dus moet ik in ieder geval nog één of twee echo's in het ziekenhuis hebben om te bekijken of het tegen het einde nog voor de baardmoedermond ligt (ligt nu niet helemaal ervoor, maar wel een beetje en das niet handig bij een bevalling).

Jullie hebben het geslacht niet gezien?

Liefs Es

Wat heerlijk voor jullie dat alles er zo goed uitzag. Ik ken het gevoel, toch wel een opluchting als je zo eens om je heen leest en hoort. Superblij dus zeker!!! Weten jullie wat het wordt? Bij ons was het overduidelijk te zien, een jongetje. Echt geweldig.

Maar dat van die placenta aan de voorkant snap ik niet hoor. Ik heb dat nl. ook maar voelde hem evengoed al bij een week of 16. Ik ben nu ruim 23 weken maar voel hem elke dag, zeer beweeglijk. Ook zie ik mijn hele buik bewegen als hij echt flink bezig is. De ene keer natuurlijk erger dan de andere, maar toch best vaak en heftig.

Ik heb hele slappe buikspieren misschien komt het daardoor? (Gelukkig hoef ik nu 9 maanden geen sit ups! Altijd een enorme hekel aan gehad!!)
Of mijn placenta ligt heel hoog aan de voorkant en daardoor kan m'n mannetje er lekker onderdoor zwemmen en schoppen? Ik voel hem vooral aan de rechterkant en aan de onderkant, misschien zit de placenta dan wel linksboven ofzo.

Het kan niet anders of je zult het gauw voelen, je bent nu toch dik over de 20 weken? Opeens is het daar!

Groetjes Ptra

hoihoi,

Ik ben vandaag precies 22W. Ik denk dat het voor iedereen anders is. Maar de kans bestaat dat als je placenta ervoor ligt dat je het pas voelt met 25W. Hoeft niet zo te zijn natuurlijk....

Ik wacht het rustig af. Volgende week ben ikmet vakantie en heb ik lekker de tijd.

Groetjes Willemijn

Terug
Bovenaan