Echo-hartje klopt goed-maar nauwelijks beweging-wie ook?

Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden met 10 weken mijn eerste echo gehad. Het hartje klopte heel mooi alleen zagen we het kindje nauwelijks of niet  bewegen. De verloskundige zei dat het geen kwaad kon, maar toch maak ik mij zorgen. Op de eerste echo's van  mijn vorige twee zwangerschappen was in beide gevallen veel aktiviteit waar te nemen, dus ik vind het gek dat het kindje zo stil lag. Wie heeft dit ook meegemaakt?

Liefs,
Liene

Hallo Liene,

Wij hadden met ruim 9 weken de echo en hier waren twee "sprongen" op te zien en meer niet. De verloskundige zei dat hij/zij nu weer sliep.
Het is voor ons het  eerste kindje en heb dus verder geen ervaringen ermee.
Afgelopen dinsdag (was ik 13 week) hebben  we het hartje gehoord, dus alles  gaat goed.  

Hoop dat je er iets aan hebt.  

Groetjes jmak  

de echo is een moment opname. het kan zijn dat je kindje net wil   gaan slpaen of net slaapt.

ik heb nu 5 echo's gehad vor te oefen voor de verloskunige 20 weken echo.

elke echo was het weer anders. heel bewegelijk. 2 weken later, lag het zo   stil dat we wel hele mooie foto's konden maken, en bekijken, maar lag te slapen, af en toe bewon het weer.
de volgende echo. was het kind net aan het sporten of zo. ze konden moeilijk een leuke foto krijgen omdat het zo erg bewegelijk was.

meid maak je geen zorgen, je voelt je eigenkindje in je buik het besten. en als je het een paar keer voelt is het goed. vergeet niet als jij wakker bent en bezig bent is het een schommel voor de baby om lekker te slapen, vaak als je zelf even gaat zitten en vooral s avonds en op bed lgt dan gaat het heen en weer, net op het moment dat je wil gaan slapen.

weet niet hoeveel weken je bent

zelf ben k nu zwanger van de 2de en voelde deze al met 14 weken zwanger bewegen. ben nu 27 weken zwanger

bij mijn eerste voelde ik het pas met 22/23 weken bewegen en dacht wat is dit mijn dramen of mijn kindje.

bij een 2de ben je er veel minder meebezig, klikt raar , maar je hebt er al 1 lopen dieaandacht vraagd, en als ze op bed liggen denk je ja nu even de huishoouding doen, even niet afgeleid of meehelpende handjes van 21 mnd oud, die het weer vuil maakt omdat ze het doekje over de meubels en dan over de vloer , dan weer over haar zelf dan weer over de meubels haalt etcetc

maak je geen zorgen meid!

Ha lieve meiden,

Bedankt voor jullie reacties, ik ben nu meer gerustgesteld, en het is inderdaad een momentopname. De verloskundige zei ook dat het er allemaal goed uit zag. En toch gaan je hersenen dan overtoeren maken en ga je je zorgen maken. Ik ben blij van jullie te horen dat ik me niet ongerust hoef te maken. Bedankt!

Liefs,
Liene

Wij hebben twee acho's gehad, met 8 en 12 weken en bijde keren was er duidelijke hartactiviteit maar was het kindje ook erg rustig, terwijl bij mijn eerste het kindje veel bewoog tijdens de echo. Ik kan de kleine nu wat voelen, dus hij 'doet'   het prima, ik denk dat hij/zij net aan het slapen was tijdens de echo! Of het is een wat rustiger kind dan de oudste (ook niet erg)
Maak je niet te druk zo ik zeggen, en idd. als je het straks kunt voelen dan wil je misschien wel dat het even lekker gaat slapen!

groetjes Klarie
17w6d

Ik ben ooit met een vriendin meegeweest en die moest zichzelf op en neer schudden en hoesten om die luilak in beweging te krijgen. (hij moest draaien om de nekplooimeting goed te kunnen doen)
Het vente wordt nu bijna 4 en ze droomt nog af en toe van dat lekkere luilakje in haar buik, wat nu van vroeg tot laat alleen maar heel aktief is!

Terug
Bovenaan