echo heupjes vervolg

hallo,

ik heb 6 weken geleden ook al iets geplaatst over dat Alana mogelijk een heupdysplasie zou hebben en toen is er een echo gemaakt en daar konden ze niet veel op zien. dus we hadden de keuze of een rontgenfoto of 6 weken wachten en dan een echo.
omdat een rontgenfoto ook weer straling geeft kozen we voor de 6 weken wachten.
dus vanochtend weer naar het ziekenhuis geweest voor de 2de echo.
ze konden weer niet veel zien en er moest toch een rontgenfoto gemaakt worden.
balen!
Alana moest helemaal kaarsrecht liggen dus die begon te jammeren.
ik kreeg een zware jas vol lood aan.
ik moest mijn kleine meisje in een soort houdgreep houden en heel stevig vasthouden.
dat vonden we allebei niet leuk.
mijn lieve meid jammerde een beetje maar heeft niet gehuild. wat een grote meid is het toch!
en direct na de foto weer een grote lieve lach geven. zo'n stoere meid!
ze zeiden dat ze niks zagen op de foto maar de definitieve uitslag komt over 4 a 5 dagen bij de huisarts. dus dan horen jullie meer.

groetjes Miranda

Wat een stoere dochter heb je!
Hopelijk is de uitslag gunstig!
Wij hebben vandaag op het cb precies hetzelfde te horen gekregen
Suze is nu 3 maanden en we gingen voor de 2e ronde prikjes, toen de arts ineens dacht te zien dat de beentjes niet even lang zijn en de bilplooien verschillend. Ook een verwijzing gekregen voor het ziekenhuis, voor een echo. Ik heb het er best moeilijk mee  Mijn man wil er niet over praten of nadenken, die wil er pas weer wat over horen als er resultaten zijn van het onderzoek... Ik hoop dat het bij ons ook meevalt...
Ik zit er even helemaal doorheen. We hadden al een hoop ellende met ernstig zieke moeder en schoonmoeder. En nu dit weer...

Zijn er voorjaarsmama's met kindjes die heupdysplasie hebben en een spreidbroekje dragen? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen.

Hallo meiden,

Misschien neemt dit berichtje jullie onrust een beetje weg:

Mijn beide meiden ( Romy 3jr en Mirthe 3mnd) zouden volgens de het cb een heupafwijking hebben dit kon ze zien door het  verschil in beenlengte  en bilplooitjes.

Romy heeft wel  een foto gehad voor de heupjes ... niks aan de hand, en ook  Mirthe  moest voor een foto, maar omdat wij steeds een andere arts hadden op het CB de afgelopen weken kregen wij ook verschillende meningen te horen!. De 1 zei wel een heupafwijking de ander zei van niets aan de hand!!!!

We zijn daarom met de verwijzing van de CB arts  naar huisarts gegaan, en hebben het aan hem voorgelegt. Ook de huisarts heeft Mirthe nauwkeurigl onderzocht en kwam met de conclusie dat er helemaal niets aan de hand is.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kortom: vraag een een secondop. bij bijv je huisarts.

Patricia

Hier een najaar-mama met een dochter met heupdysplasie.
Ze heeft in stuit gelegen en is ook zo geboren, vandaar gelijk een onderzoek door de kinderarts. Een paar uur na de geboorte wist ik al dat het niet goed zat bij haar linkerheupje.
Maar pas met 6 weken konden we terecht bij de orthopeed; een echo en idd heupdysplasie aan de linkerkant. Gelijk een spreidbroek aangemeten die ze met 7 weken al om had.
Deze heeft ze in totaal maar 3 mnd omgehad; erg onhandig, maar wel te doen hoor.
Hier ook nog een paar keer een röntgenfoto en daarna kregen we het verlossende nieuws dat het weer prima in orde was.
Al met al een vervelende periode, maar liever dit dan later heup-problemen.
Alleen loopt ze nu wel wat achter wat de lichamelijke ontw. betreft, maar ook dat komt weer goed.
Sil

pff wat een zoektocht zeg, hij stond alweer op pagina 8.
ik heb veel vragen gehad over hoe het afgelopen is met de heupjes.
en om nou weer een niuwe topic te plaatsen..er zijn er al zoveel..

met de heupjes is alles goed, op de echo was het niet goed te zien dus een foto gemaakt en de heupjes zijn in orde.
ik moet ff nog een afspraak maken met de hs voor de definiteve uitslag, maar zodra die afspraak geweest horen jullie het van me.

groetjes Miranda

Terug
Bovenaan