echo jongen/meisje

Hallo dames,

Wie heeft gehoord of meegemaakt dat bij een echo gedacht werd dat het een meisje zou zijn en dat het later toch anders was?? Pas voor een echo geweest en de gynacoloog denkt aan een meisje omdat hij 2 streepjes meende te zien, maar ik hoor weleens dat ze zich toch  soms vergissen.
Kan ik ervan uitgaan dat we een meisje krijgen of moet ik maar gewoon even op de volgende echo wachten voor we iets zeker weten?

Groetjes,
Keesje
 
hallo,

Ik heb het zelf (nog) niet meegemaakt. Maar heb wel eens een verhaal gehoord van een kennis van een vriendin van mij. Zij dachten een meisje te krijgen en hadden alles helemaal daarop aangeschaft en toen bleek het toch een jongentje te zijn.
Wij hebben zelf in week 21 een pretecho laten maken, en de echografist was er zo zeker van dat het geslacht wat zij zei ook echt zo was, dat we alles wel konden gaan aanschaffen. Nou hadden wij toen de baby kamer al klaar, maar ik heb wel de kleertjes er op aangeschaft, had ook al wel wat neutrale kleertjes.
Maar zoals ik jou verhaal lees, heb ik het idee dat de gyneacoloog er niet helemaal van overtuigd was. Ze kunnen het sowieso niet met 100% zekerheid zeggen. Ik zou nog een echo wachten.

groetjes kirsten
33w5d
 
Ik heb het inderdaad weleens meegemaakt in mijn omgeving dat de muren roze waren geverfd, allemaal meisjes-dingen aangeschaft.... en het werd een jongen!

Als je twijfelt, wacht je toch op een volgende echo (als dat kan)

Doei
 
Weet je hoe het nou zit.

Als ze zeggen dat het een jongen wordt dan wordt het ook 99,9% ook een jongen.
Dan hebben ze echt wat zien "bungelen".
Maar als ze niks zien dan denken ze vaak dat het een meisje is. maar daar kunnen ze helaas nooit echt op aan.

Als ze jongen zeggen kan je erop vertrouwen, maar pas op bij een meisje, want dat hebben ze geloof ik voor  40% fout.
Gewoon niks gezien en dan zal het wel, zeg maar.
Kreeg ik van iemand uit het ziekenhuis te horen.

Liefs Alma
 
Nou, ik hoorde gisteren weer een verhaal van iemand waarvan ze zeiden dat t een meisje werd voor 90 %, maar nu blijkt t een jongen te zijn! Als t goed is dan he ,haha!
Hebben ze net roze gordijen enzo,hihi!
Maarre,  wij hebben ook een baby, en wij wilden absoluut NIET weten wat het zou worden!
Echt, er is toch niets mooiers als je dat pas hoort of ziet bij de geboorte!!??
En met de spullen kun je daar makkelijk rekening meehouden!!!
Al zouden we bij wijze van spreken 10 kids krijgen, we willen het echt nooit weten!
Het wonder op zich is al zo mooi, dan maakt het verder echt niet uit voor ons!!
Groetjes M
 
Hallo,

In eerste instantie wilde ik niet weten wat het geslacht van het kindje was maar naarmate de tijd vorderde wilde ik het toch weten.
Bij de pretecho zag de echografiste al heel duidelijk wat het geslacht was....men praat hier altijd over dat als je twee streepjes ziet dat het een meisje is. Maar de echografiste gaf aan je beter kon kijken naar iets wat op een koffieboontje lijkt...dat is namelijk veel duidelijker te zien dan twee streepjes....want op een gegeven moment staar je je blind hoor!
En voor een jongentje...een elfde vingertje is ook zo ontdekt hoor!

Overigens is het geslacht van mijn kleine nu al voor 100% zeker...mocht het onverhoopt toch nog anders uitpakken dan hebben mijn mannetje en ik alles, gelukkig, in neutrale kleuren.

Groetjes Marlene
 
Bij ons zei de arts ook dat het een meisje zou worden (echo 20e week) maar iedereen in onze omgeving is ervan overtuigd dat we een jongen krijgen, al baseren ze dit op bakerspraatjes.
Dus toen we in de 24e week weer een echo hadden toch nog maar eens gevraagd en nog steeds is hij ervan overtuigd dat het een meisje is.
Toch durf ik nog geen typische meisjes dingen te kopen, de babykamer is lime groen.
Als ik de 30 weken gepasseerd ben krijgen we nog een echo en daarna komen er pas roze acccesoires in de babykamer dus we houden nog even een slag om de arm...want je weet maar nooit
 
Dag Keesje,
Ik heb een dochter van 11 maanden en wij wilden van te voren niet weten wat het zou worden. We waren wel nieuwsgierig maar konden ons inhouden. Bijna iedereen zei dat wij een jongetje zouden krijgen omdat ik naar voren droeg. Zelfs wildvreemden op straat zeiden: "Dat wordt een zoon'. We waren erg verrast met onze dochter. Het is echt een superkind!
Een kennis van mij was ook zwanger. In juni is ze bevallen. Ze wisten zeker dat het een meisje werd. Kamer geverfd, kleertjes gekocht, geboortekaartje al gemaakt. ( naam van de baby op haar zwangere  buik geschilderd) Er was geen twijfel mogelijk..................
Ze heeft 7 !!!!!! echo"s gehad. Je begrijpt het al.... Het is een schitterende zoon geworden.
Geboortekaartje onbruikbaar, gauw jongensnaam bedenken. Kamertje en kleertjes waren vrij neutraal dus dat was niet zo erg.

Als ik jou was zou ik het pas geloven als de kleine is geboren.
Groetjes,
 
Terug
Bovenaan