Echo maar (nog) geen hartje

Sorry dat mijn berichtje zo lang op zich heeft laten wachten.
Ik kon niet meer inloggen, heb de redactie een mail gestuurd en inmiddels is het gefixt.

Het blijft hier allemaal wel spannend hoor. Wij hadden vorige week donderdag onze eerste echo en zagen het vruchtje, maar er was geen hartslag.

Volgens mijn eigen berekening waren we die dag 6 weken zwanger en zou een hartslag te zien moeten zijn, maar in het ziekenhuis zeiden ze dat waarschijnlijk te vroeg was om een hartslag te kunnen zien. Zij dachten dat we rond de 5 wkn + 3 of 4 dagen waren.

Het was een heel dubbel gevoel. Aan de en kant blij dat we met eigen ogen zagen dat we zelf zwanger zijn geworden, zonder de IVF. Aan de andere kant de domper dat er (nog) geen hartje klopte.

Maandag krijgen we weer een echo en zou er zeker een hartslag te zien moeten zijn als het goed zit. Zien we dan nog niks, dan is het mis.

De eerste dagen na de echo was ik zenuwachtig en bang om de baby te verliezen. Inmiddels is het een week later en voel ik me eigenlijk wel goed. Ik begin er wel in te geloven dat het ook gewoon goed kan zijn. Daar moeten we wel vanuit gaan. Wij zijn positief ingesteld en kunnen alleen maar hopen op een hartslag, komende maandag.

Ik houd jullie op de hoogte!

Terug
Bovenaan