Echo met 5 wkn 5 dgn: weinig te zien

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Vandaag heb ik een echo gehad bij 5 weken en 5 dagen (althans, dat denk ik).
Er was wel een vruchtzakje te zien, maar niet heel groot en zeker nog niets erin. Is dat normaal? De verloskundige zei dat het of een kortere zwangerschap was, of dat het een missed abortion is.

Aan de ene kant moet je nuchter zijn en aan de andere kant maak ik me nu zorgen dat het mis kan gaan.

Zijn er nog meer mensen waarbij niets op de echo te zien was bij ruim 5 weken?

Groeten, Daisy

Hoi Daisy,

Ik heb een echo gehad toen ik na een miskraam weer zwanger bleek te zijn. We hadden die echo zelf geregeld en toen bleek ik zo'n 4 weken op weg te zijn. Je zag alleen een zwarte stip.
De echoscopiste zei dat je pas vanaf min. 6 weken een hartje kunt zien kloppen.
Wat je enigszins als leidraad kunt gebruiken is de vorm van het vruchtzakje. Ik heb namelijk ook een missed abortion gehad. Je zag toen een soort van verfrommeld vruchtzakje. Bij mijn tweede zwangerschap was het vruchtzakje bij 4 weken mooi rond. Dat was een goed uitgangspunt werd mij verteld.

Krijg je nog een tweede echo? Meestal doen ze dat wel zodat ze kunnen zien of het vruchtje is gegroeid.

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike
25w+5d zwanger

hoi hoi,

mijn eerste echo was ook met 5 weken en 5 dagen .
ik had hele erge buikpijn en omdat ik zwanger was geworden met behulp van hormonen
en dus verhoogde kans had op een bbz (buitenbaarmoederlijke zwangerschap)
werd in van de huisartsen post doorgestuurd naar de 1ste hulp.
daar dus mijn eerste echo gehad

toen was er alleen een "zwangerschapsring" te zien en je kon al helemala niet zien of er iets in zat of niet.

dus 1,5 week wachten en met   7 weken terug voor een neiuwe echo

en toen zagen we dus wel een kloppend hartje
het is idd nu nog erg vroeg hoor om iets te zien
vanaf 6 weken kan het maar verschilt per persoon

mijn gyn. zei : bij 7 weken moeten we een vruchtje zien en met 7,5 week moeten
we hartactie zien.

dus wacht af en maak je nog niet te druk

ik hoop dat ook jij dadelijk gewoon een kloppend hartje te zien krijgen

heel veel succes en sorry voor het lange verhaal

groetjes moekje 26,5wkn zwanger

Hoi,

Omdat ik de ziekte van Crohn heb ben ik onder controle in het ziekenhuis.
Ik kreeg met 5 weken en 6 dagen een echo, maar er was alleen een vruchtzakje te zien, kreeg toen 2 weken later een nieuwe echo, en toen zagen we wel iets en een knipperend hartje! we hebben het toen nog niet kunnen horen.De gynaecoloog probeerde het nieteens, want volgens hem was hetnog niet mogelijk.

Succes, en probeer je niet teveel druk te maken.

Groetjes Marjolein

Terug
Bovenaan