Echo met 7 weken

<p>Hoi dames.</p><p>Aangezien mijn onzekerheid weer op begint te spelen dacht ik, misschien kan iemand mij gerust stellen.</p><p>Ik heb een dochter van 2.5 jaar, en eerder dit jaar heb ik een miskraam gekregen met 9 weken (ik verloor al bloed vanaf 7 weken en ze hebben mij elke dag gecontroleerd in het ziekenhuis maar met 9 weken is pas het hartje gestopt).  Dit was dus echt een rollercoaster.</p><p>As dinsdag ben ik 5 weken zwanger, nog heel pril dus. Ik zou eerst 20 januari de eerste echo hebben maar ik heb vandaag gebeld omdat ik gewoon zo onzeker ben. Nu mag ik een week eerder, dan is er wel een kleine kans dat we nog geen kloppend hartje zien omdat ik dan 7+2 zou zijn.</p><p>Zagen jullie met dit termijn een kloppend hartje?</p><p>Bij mijn zwangerschap eerder dit jaar zei ik meteen dit voelt niet goed. Nu heb ik dat gevoel helemaal niet maar ik ben ook bang om te genieten. Bang dat ik teleurgesteld wordt als het alsnog mis gaat. Ik merk dat ik geestelijk echt heen en weer wordt getrokken. Het ene moment voel ik mij echt zwanger en het andere moment denkt er iets in mij ; niet te veel van genieten want straks gaat het nog fout...</p><p>Wordt gek van mezelf ?</p><p>In iedergeval.... zagen jullie met 7 weken al een kloppend hartje?</p>

Ik zag met 7+5 een kloppend hartje maar de week daarvoor met 6+4 niet (liep bij fertiliteitsarts),daar zeiden ze dat ze vaak al wel wat zagen in de eind van de 6e week (maar ja dat klopte dus ook niet, had nog gevraagd of het een weekje later mocht maar was niet nodig), zal dus erg verschillen per situatie of er iets te zien is
het zou dus prima kunnen dat je wel iets ziet..

Inmiddels een dochter van 8 weken dus hopelijk heb jij nu een goede zwangerschap!

Met 7+3 ook een kloppend hartje gezien. Ik was ook supernerveus voor een teleurstelling, maar laat je niet gek maken. Wat ook helpt is om zwangerschapstesten te blijven doen, zo weet je dat het goed zit ;)

Ik heb bij 6+2, 6+6 eb 7+2 een kloppend hartje gezien. Eerste zwangerschap is uiteindelijk een miskraam geworden, want na 9 weken was het hartje gestopt. Wij zagen het pas bij de termijnecho. Had dus geen bloedverlies.
De 2e zwangerschap is goed gegaan. Zoon is nu 18 maanden.
Nu ben ik 10 weken zwanger van de 3e. Met 7+2 en 9+1 een goede echo gehad. Laatste echo was de kleine zelfs aan het bewegen, maar ondanks dat ik na mijn miskraam ben bevallen van mijn zoon is de angst toch weer terug. 

Terug
Bovenaan