echo met volle of lege blaas?

ik moet morgen voor mijn 1e echo (9 wkn zwanger). Is het nu beter om met een volle blaas of met een lege blaas te gaan?

Mijn vriend zegt dat als je blaas vol is, je meer op de echo kan zien?

Is dat waar?

 
hoi hoi

het ligt eraan als jij een inwendige echo krijgt hoef je geen volle blaas te hebben maar bij een buitenecho dus gewoon op je buik moet je zeker een volle blaas hebben. je schrijft dat je 9 weken zwanger bent ik denk dat je dan een inwendige echo krijgt heb ik ook gehad niks ergs aan hoor. bel anders even naar de vk of ziekenhuis waar de echo gemaakt wordt of het een inwendige is of niet. dan weet je het zeker. succes
 
hoooooooooi

ik had een echo met 11wk een uitwendige echo. de verloskundige zei dat ik een uur van te voren 3glazen water moest drinken voor een volle blaas, maar dat red ik nooit, dus heb ik dat niet gedaan. nou er was genoeg te zien op mijn echo ondanks mijn lege blaas.maar beter is natuurlijk een volle.

groetjes een eigenwijsje
 
ik heb met 12wk een echo gehad en inderdaad zat ik te wippen in de wachtkamer omdat ik ook gehoord had dat het beter te zien is met een volle blaas, nou mooi niet dus want ze lieten me eerst naar de wc gaan, de app... is tegenwoordig zo goed dat die volle blaas helemaal niet meer nodig schijnt te zijn en bij een inwendige echo mag je zelf geen volle blaas hebben want die zit dan in de weg van die kleine. ik raad je aan om eerst even te bellen dan weet je het zeker, zeker omdat je pas 9wk onderweg bent en dan kans heb op een inwendige echo. heel veel succes en plezier

groetjes ch 19wk1dag
 
Ik moet met 13wkn een echo en tegen mij zeiden ze dat ik een volle blaas moest hebben (dat was beter), maar met 9 wkn denk ik ook dat je een inwendige echo krijgt, dus dan zal het niet nodig zijn. Voor de zekerheid even bellen. het zou zonde zijn als je het niet goed kan zien!
 
Ik kreeg mijn eerste echo met 10 weken zwangerschap, deze was trouwens wel uitwendig. Van het ziekenhuis kreeg ik een folder waarin stond dat ik een volle blaas moest hebben voor de echo. Vooral als je nog niet zo lang zwanger bent kunnen ze anders problemen hebben om je baarmoeder goed te zien. Ik zou dus ook even het ziekenhuis of de verloskundige bellen om het te vragen. Of sowieso met een volle blaas gaan, dan kan je altijd nog snel plassen als het niet nodig is.
Succes!!
 
Ja ik had ook gehoord dat je voor 12 weken altijd moet zorgen dat je een volle blaas hebt, omdat je baarmoeder dan nog achter je schaambeen zit en moeilijker te vinden is als je blaas leeg is, of zoiets. Ik had overigens zelf een echo met 12 weken en was het helemaal vergeten, gewoon naar de wc gegaan maar alles was prima te zien.
 
Terug
Bovenaan