Echo met zes weken

Hallo allemaal,
Op Koninginnedag heb ik ontdekt dat ik zwanger ben en gister heb ik een termijnecho gehad, omdat ik een hele rare cyclus had. Helaas konden ze nog niets zinnigs zeggen over de baby, omdat bleek dat ik nog maar heel pril zwanger ben. Het vruchtje is 3,2 mm, wat erop zou duiden dat ik zes weken ben. Er was wel iets van een hartslag te zien, maar de arts zei dat dat ook de reflectie van mijn eigen hartslag kan zijn. Over 2,5 week kan ik terugkomen voor een nieuwe echo.

Nu maak ik me alleen heel erg veel zorgen, omdat ik op internet regelmatig lees dat mensen wel al iets zagen bij zes weken. Hebben jullie hier ervaring mee.

Ik heb trouwens ook vandaag de hele tijd steken aan de linkerkant van mijn bekken. Iemand hier ook een idee over???

Ik hoor heel graag van jullie. Bedankt alvast!!!
 
Ik heb een ego gehad met zeven weken en toen zag je wel hartaktie maar nog geen vormen meer een soort rups. Dus als ik jou was zou ik nog een paar weken wachten tot je een week of 10 bent dan zien ze veel meer. Weet dat het moeilijk is maar je bent er in iedergeval snel bij.

Groetjes Liz
 
Heb een echo gehad met 6 weken en je zag idd niet veel. Wel een hartslagje. Ik heb toen niets gehoord over dat het mijn hartslag zou zijn. T'is nu afwachten geblazen en hopen dat de tijd erg snel gaat!
 
Ik heb ook in het begin een termijnbepalende echo gehad omdat ik een nogal onregelmatige cyclus had. Dat was met ongeveer (achteraf bepaald dus) 9 weken. Ik zag toen een soort boontje met een wit regelmatig opflitsend stipje, dat het hartje bleek te zijn.

Misschien houdt de arts gewoon een slag om de arm, omdat het nog zo vroeg is. Ook maakt het wel uit wie je treft, de ene arts (of verloskundige) is zekerder dan de andere (combi van zijn/haar karakter en hoeveelheid werkervaring).

Ik weet verder van een schoonzus van mij, die uiteindelijk een miskraam heeft gekregen, dat daarbij echt helemaal geen hartactie te zien was, het was gewoon een leeg vruchtzakje.
Bij jou is er tenminste nog iets gezien!

Hé sterkte en geduld! Onzekerheid is niet fijn.

Groetjes, Janine (31 weken)

 
Bij mij zag je met 6 weken en 3 dagen een boontje met een knipperend lichtje erin, het hartje dus.

Maar we moesten wel allemaal ons best doen om het te zien want in eerste instantie kon je wel het vruchtzakje zien maar geen vruchtje. Die had zich beneden in verstopt :) Toen we hem eenmaal in beeld hadden zag je dus dat boontje met dat lichtje.

groetjes, Jane
 
Het hartje begint pas zo tussen de 6e en 7e week te kloppen, dus het kan goed zijn dat je net wat te vroeg was, volgende keer zie je hem zeker wel.

heel veel succes en liefs van Martine
 
Terug
Bovenaan