echo na 7 weken, te klein vruchtje...

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Na 1,5 jaar proberen zijn we eindelijk zwanger.. De eerste echo was vandaag, precies 7 weken na de 1e van de laatste menstruatie. Op de echo zag de gyn. alles vrij goed, vruchtzakje, dooierzakje (ofzoiets) en het vruchtje. Nu zei de gyn. dat het vruchtje ongeveer 1 cm moest zijn, maar nog maar 6 mm was.... Ze zei wel dat het nog niets hoefde te betekenen, en dat we over 2 weken weer een echo moesten doen, om te kijken of het vruchtje dan wel de goede grootte had, wat volgens haar regelmatig wel het geval was.

Nu maken we ons toch best zorgen, ook omdat er heel veel buikpijn is en misselijkheid... Zouden dit dan toch voortekens zijn voor een miskraam? Of hoort het gewoon bij het zwanger zijn.

Wie heeft dit ook mee gemaakt?

Alvast bedankt.

Hoi hoi

Allereerst het misselijk zijn hoort bij zwanger zijn... dus daar hoef je je geen zorgen over te maken,,
verder over te klein heb ik zelf geen ervaring, maar mijn zus had dat ook en toen kwam ze na een week of 2 weer voor een echo en toen zeiden ze dat alles gewoon goed was.... en dat ze gewoon een hele kleine baby zou krijgen ( kleiner dan maatje 44 ) dus alles in maatje 44 gekocht en toen werdt de baby geboren en paste hij met moeite mt 56.... dus ik denk en hoop dat je je geen zorgen hoeft te maken, er zullen vast mensen hier zijn die het beter weten omdat ze het zelf mee hebben gemaakt, maar ikzelf zou ook snel een reactie willen lezen dus vandaar dat ik reageer! veel liefs en maak je niet te druk das niet goed voor de kleine:))

Kus
rachel

Hoi,
wat vervelend voor jullie, eerst het "yes, eindelijk zwanger"-gevoel en nu 2 weken lang tussen hoop en vrees...
Wij hebben bij onze eerste zwangerschap met 6 wkn echo gehad ivm enorme buikpijn. Toen was er alleen een vruchtzakje te zien. Gyn vertelde dat ze niet met zekerheid kon zeggen of er een vruchtje zou gaan groeien en dat we 2 wkn erna opnieuw echo zouden krijgen. Ook 2 spannende weken voor ons. Na 2 weken bleek er gelukkig een vruchtje gegroeid te zijn! Dus zegt het bij een echo in zo'n pril stadium niet alles.
Hopelijk hebben jullie over 2 weken goed nieuws!!!
En wat betreft de buikpijn: bij mij werd dit op bandenpijn gehouden: je baarmoeder groeit in korte tijd zo snel, dat er veel trek en rek-pijnen kunnen ontstaan aan je banden die je baarmoeder vasthouden.
Ik duim voor goed nieuws bij jullie!
Groetjes, Mira

de misselijkheid is niet fijn maar wel een goed teken..

maggi

Hey,

Ook wij hadden met 7 weken een echo, het vruchtje wat er bij ons te zien was , was nog geen 6 mm, zelfs kleiner. Er was wel duidelijk een kloppend hartje te zien.
Ze vertelde erbij dat het met deze 'leeftijd' erg moeilijk meten was.
Toen wij met 13 weken voor de 2 echo gingen, was onze erwtje al gegroeid naar zo'n 8 cm en voor zover we konden zien alles er al op en eraan....
De Gynaecoloog vertelde dat alles er goed uitzag en dat het een beweegelijk mensje was die ik straks nog weleens flink kan gaan voelen...

Kortom, maak je nog niet teveel zorgen, is niet nodig...!!

Veel plezier met je zwangerschap.

Linda
16+2

Beste Donald23,

Maak je niet te druk! Het kan zijn dat je eisprong iets later is geweest. Dit betekent dat je dus ook iets korter zwanger bent dan 7 weken. Ik zo'n korte periode kunnen die paar dagen en of week heel veel uitmaken. Bij mij was er bv met zes weken zwangerschap nog niets te zien. Moest bij 7 weken en 3 dagen terugkomen en daar zat onze frummel keurig op schema.

PS ik wens je het allerbeste en houd ons op de hoogte!

Terug
Bovenaan