echo.. niet zo leuk.


Hoi iedereen...
Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad en was al best zenuwachtig.
Lig ik daar met me blote buik, en komt ze met het nieuws van ojee... ik wil hier nog even iemand anders naar laten kijken. Ik zie iets wat afwijkt aan het buikje...

Paniek in de tent natuurlijk.. ik werd meteen doorverwezen naar het ziekenhuis ik kon na een paar uur al meteen terecht.

Nog een echo gekregen om te kijken wat het nou precies is. Blijkt dat mijn kindje een gescheurde buikwand heeft, en de darmpjes komen er een beetje uit. Verder kon hij niet zien of er nog meerdere afwijkingen waren, al waren deze niet waarschijnlijk.
Dus mijn dag was niet helemaal zoals ik hoopte!

Bedankt dat ik hier even mijn ei kwijt kan, en ik vroeg me af of iemand hier er ook meer van weet, en ervaring mee heeft.

xx Bren.
 
hoi bren,

Nee ik heb hier geen ervaring mee...ik wou alleen even kwijt dat ik het ontzettend rot voor je vindt!!
Ik kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent.
Ik wens je veel sterkte!

xx
 
Lieve Bren,

wat verschrikkelijk klote om het maar even zo te zeggen. Heb er wat over opgezocht op internet maar het heeft niet altijd hele nare gevolgen maar dat kunnen ze pas zien als het wat groter is. Om het maar gewoon te zeggen het valt wel te opereren als het kindje komt en het is ook niet zo dat het levensbedreigend hoeft te wezen en ook niet dat er andere afwijkingen moeten zijn, Bren ze kunnen tegenwoordig zoveel al snap ik maar al te goed dat dit niet echt het geen was wat je er van gedacht had bluh wat een narigheid   ik wens je ook heel veel sterkte en misschien valt het allemaal wel mee. ik duim daarom heel erg hard en zal aan je denken.,


dikke knuffel van Leonie
 
Hoi Bren,

Wat vervelend zeg! Inderdaad is de medische wetenschap tegenwoordig al heel ver en kunnen ze al erg veel. Heb je daar uitleg over gekregen hoe het verder zal gaan etc.?
Heb volgens mij wel eens zoiets op tv gezien en daar ging het allemaal ook goed. Ik weet niet meer precies hoe die behandeling eruit zag helaas....
Dit zijn natuurlijk allemaal praktische vragen waar je misschien niet op zit te wachten!
Weet eigenlijk ook niet goed wat te zeggen...hoop dat jullie nog kunnen genieten van de zwangerschap en dat het met jullie kindje allemaal goed zal komen!!

Liefs ineke
 

Bedankt voor de reacties!
Ik zoek nog steeds een site waar er ouders zijn die er wat over kunnen vertellen.. maar zoals ik het gelezen heb, en wat de arts mij vertelde hoeft het geen probleem te zijn. het is idd goed te opereren en het kindje hoeft verder nergens last van te hebben. maar ja.. ben nu toch wel een beetje bezorgd he! ik ga nog even verder zoeken naar zo'n site maar ik voel me gelukkig wel wat beter, ook door jullie!

dikke kus bren.
 
Hoi Bren,

Ik weet precies wat je bedoeld met een rot echo.
bij een prenetaal screening met 20 weken werd bij ons kindje ook een afwijking geconstateerd, Congenitale hernia diafragmatica .
 Het middenrif is niet gesloten waardoor de maag ,darmen en het hart allemaal zijn verschoven naar de borstkas,dit brengt enige problemen op voor de longen deze kunnen nu maar peperkt groeien.
Als je de medische term hebt kun je bij google op zoek gaan naar site's
Zelf heb ik een oproepje geplaatst bij babybrabbel onder rubriek medische
daar heeft één moeder op gereageerd.
Heb je al wel een vruchtwaterpunctie gehad, ik wel en heb er geen last van gehad of tijdens het prikken.
Hoe ver ben je eigenlijk?
HOOP IETS VAN JE TE HOREN!
 groetjes monique
september 2005 forum
 
Lieve Bren,
Ik heb hier geen ervaring mee en ook geen antwoord voor je, maar wil gewoon even zeggen dat ik het heel erg rot voor je vindt en erg veel aan je zal denken.
Houdt je ons op de hoogte svp?

Liefs
Miranda
Januari 2006

 
Terug
Bovenaan