Echo niks te zien…

<p>Goedemiddag dames </p><p> </p><p>Vandaag een uitwendige echo gehad. Ik zou vandaag 7 weken zijn volgens de app.. maar mijn Verloskundige kon helaas niks zien alleen de vruchtzakje. </p><p>Ik moet maandag weer terug komen. Kan her zijn dat Ik veel korter zwanger ben? </p><p>Als ik het zo bereken zou ik nu pas 5 weken zijn. 4 augustus een vast staande  smiley gehad we hebben natuurlijk geknutseld tot met 6 augustus. </p><p> </p><p>En als ik zo bekijk zou ik 6 augustus pas bevrucht kunnen zijn. </p><p> </p><p>Bij mij vorige zwangerschap konden ze juist Niks zien via uitwendige echo maar moesten ze inwendig kijke en dan pas zag ze een kleine vruchtzakje die was veel kleiner dan deze nu.</p><p> </p><p>Op 16 en 17 augustus had ik nog lichte positieve zwangerschapstest daarna liep die op en op 19 augustus had ik digitale gedaan en gaf 2-3 weken. </p><p> </p><p>Wat denken jullie?</p>

hebben ze dan geen inwendige echo gedaan? 
bij mijn eerste afspraak bij de verloskundige was ik volgens mij ook rond de 7 weken zwanger en omdat uitwendig niks te zien was, hebben ze direct een inwendige echo gedaan en een duidelijk kloppend hartje gezien. 

Eigenlijk moet je rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Hoe lang duurt je cyclus normaal gesproken? Als ik uit ga van een cyclus van 28 dagen en je hebt op rond 5 aug je eisprong gehad, zou je nieuwe cyclus 14 dagen later = op 19 aug beginnen. Bij een cyclus van 28 dagen was de eerste dag van je laatste menstruatie rond 22 juli. Dat betekent dat je nu iets meer dan 5 weken zwanger bent. Dat is wel erg vroeg voor een eerste echo, zeker uitwendig.

Bedankt voor je reactie.
mijn cyclus is verschillend tussen 34 en 37 dagen.
En ja dat denk ik ook..
Ze hebben geen inwendige gedaan. Maar moet maandag weer terug komen om te kijken of er dan wel iets te zien is. 

ik ben zelf bang voor inwendige omdat er vorige keer na de inwendige echo veel ging bloeden en is toch een miskraam geworden.

Ik had op 4 augustus een positieve ovulatie test.

En mijn cyclus is dus zoals ik zei tussen 34 en 37 dagen het verschilt heel erg. 

voor 4 augustus geen positieve ovulatie test gehad en temperatuur ook normaal.

ik denk dat het best zou kunnen dat de bevruchting rond 5 of 6 augustus is geweest en ik nu pas 5 weken ben of 5 weken en paar dagen. 

Maar vond raar van Vk dat ze nier vroeg hoe lang me cyclus is etc.
bij uitwendige echo zagen ze allen de vruchtzakje ze gingen niet inwendig kijke misschien dat ze het maandag doen.

Als je zeker weet wanneer je ovulatie was, is het niet zo gek als ze er nu wat weken naast zitten! Vanaf 4 augustus gerekend kom je idd nog lang niet aan die 7 weken, namelijk. Best kans dat het gewoon nog wat priller is en dat het nog even duurt voordat het hartje gaat kloppen! Ik zou even afwachten en eventueel volgende keer aangeven wanneer je eisprong is geweest, die bepaald tenslotte het echte termijn, niet je menstruatie!

Terug
Bovenaan