echo onduidelijk

Hallo, ik ben nieuw hier en zwanger van de derde. Ben uitgerekend op 3 juli 2012, dus nu ruim 7 weken zwanger.

Nu heb ik een paar dagen geleden de eerste echo gehad, en daar was helaas niet zoveel op te zien.
De gyneacoloog zag na goed kijken wel een vruchtzakje met een klein vruchtje, maar nog geen hartactie. Hij zei dat het erg tegen de rand geplakt zat, ik kreeg het idee dat hij het gewoon niet zo goed kon zien allemaal.

Als ik 9 weken ben moet ik terug, om te kijken of het een goede zwangerschap is.
Ik durf niet meer echt blij te zijn en ben erg onzeker.
Het gekke is dat ik me wel echt zwanger voel, dat geeft wel weer hoop....

Wie heeft dit ook meegemaakt?
 
Oh meid dat is zwaar...

Ik ben ook 3 juli uitgerekend en heb maandag een echo gehad. Zag een garnaaltje van 9 mm, naast een vruchtzakje en een duidelijke hartslag...Tis allemaal ook nog erg klein, dus t kan best dat je over 2 weken meer ziet!

Hoop t meid, vind t alleen jammer dat je 2 weken moet wachten, waarom niet volgende week terug? Dat scheelt jou een hoop stress...

Kun je niet korter zwanger zijn dan 7 weken? Misschien is je eisprong later geweest dan jij dacht, kan dat?

Sterkte meid...

gr Yosha
 
Mijn eerste echo was met 8 weken. Ook heel onduidelijk te zien, maar het hartje was wel goed te horen. Ik moest over 2 weken terug komen.
Heb toevallig afgelopen woensdag 2e echo gehad.
En eindelijk konden we het nu beter zien.
Succes met wachten... Kan ook zijn dat je zwangerschap indd minder is dan 7 weken.
Ik zou nu 10 weken en 1dagen zijn volgens berekening (laatste ongesteldhied + eisprong + wanneer bevrucht is), maar volgens meting van echo ben ik nu dus 9 weken en 3 dagen.
 
Ik heb ook een echo gehad met 6 weken en 6 dagen en daar was wel wat te zien, maar geen hartactie. Twee weken later was er een kloppend hartje. Inmiddels ligt mijn tweede zoon hier naast me. Het kan dus allemaal nog goedkomen.
 
Hoi, jee wat spannend. Maar het kan inderdaad zijn dat je minder lang zwanger bent. Daarbij is niet bij iedereen bij 7 weken een kloppend hartje te zien.
Balen dat je twee weken moet wachten. Maar als je iets minder lang zwanger bent, en het nu al niet goed te zien is, kan het zijn dat het volgende week ook nog niet goed te zien is.

Heel veel sterkte en probeer afleiding te zoeken, hoe moeilijk het ook is

x yvonne
 
Bedankt voor de lieve, positieve reacties!
Ik moet mezelf natuurlijk niet voor de gek gaan houden, maar ik heb nu wel weer wat meer hoop.

Dat ik minder ver zwanger ben dan ik dacht kan ik me bijna niet voorstellen, omdat ik een regelmatige cyclus heb van 28/29 dagen.
Daarbij komt dat ik meestal m'n eisprong voel, deze keer dacht ik ook dat ik het gevoeld heb, maar misschien dat ik er 1 of 2 dagen naast zit, dat zou kunnen. Maar dat is natuurlijk niet zoveel verschil.

Ik voel me nog steeds zwanger, dus dat scheelt wel. Er zit niks anders op dan afwachten en inderdaad afleiding te zoeken, dat doe ik ook wel.

Groetjes,
Women
 
Terug
Bovenaan