Echo pas op 4 maart, duurt lang

Hallo,

Ik moet even een klein beetje frustratie kwijt. Ben donderdag voor mijn gevoel eindelijk bij de verloskundige geweest, en helaas was het nog te vroeg om naar het hartje te luisteren! Ik balen want ik dacht dat het bij de eerste wel al bij de eerste afspraak was, maar het kan zijn dat deze afspraak pas in week 10 was. En ik was er nu met 8 tot 8,5 week. En dan duurt het nu nog tot 4 maart voordat we een echo hebben. Eigenlijk wilde ik een bevestiging hebben voor we het gingen vertellen, maar ik was het zat en we hebben het dus vrijdag en zaterdag aan de opa's en oma's verteld, en iedereen die we tegen kwamen (misschien niet slim, maar ach). Dochterlief had een t-shirt aan met:" Ik ben blij, want er komt een baby bij" en ze waren allemaal erg enthousiast! Maar nu dus nog 2 1/2 week wachten!!!! balen dus. Maar wel een opluchting dat ik het niet meer voor me hoef te houden.

groetjes, Irmgard

Jeetje dat is balen zeg!! Ik heb morgen mijn 1ste echo en dan zit ik ook bijna op 10 weken, dus begrijp dat het best lastig is dat lange wachten. Je wilt gewoon even een bevestiging hebben. Maar met 8 weken kan je het hartje toch al horen kloppen?

Over twee weken zie je geukkig wel al heel veel op de echo, dus dat is wel erg leuk!

He Irmgard,

Dat is inderdaad balen, ik dacht dat ze vanaf 12 weken met de dopetone het hartje kunnen horen. Maar met een echo moet het inderdaad wel al na de 8 weken kunnen. Uit je reactie op mijn topic weet ik niet of je vk zelf een echoapparaat heeft.
Want anders hadden ze vast wel een echo gemaakt. Ik weet hoe belangrijk die bevestiging is.
Wij zelf zijn nu wat minder snel van het vertellen omdat onze vorige zwangerschap eindigde in een mk. Maar het gaf niets dat we mensen moesten vertellen dat het mis was gegaan. ze wisten tenminste wat ons bezig hield. Waardoor we veel steun kregen. Dus slim of niet, als jij het prettig vindt waarom niet vertellen?
Eigenlijk zit er ook een voordeel aan om de echo met 10 a 11 weken te hebben, nu kun je er naar uit kijken dat die kleine al lekker druk aan het bewegen is als je hem/haar eindelijk te zien krijgt.
Sterkte met volhouden.

liefs nath

@liselotte, laat je even weten hoe de echo vergaan is?

He
begrijp wel dat je baalt,maar ik heb vorige week ook met 8 weken en 2d een echo gehad en nog wel op mn buik,en hebben ook het hartje gehoord.dus moet eigenlijk wel kunnen zeg maar.....maar gaat overal anders denk..ik heb 11 maart mn 2de echo,zal dan ruim 12 weken zijn,ben benieuwd,ik wens jou heel veel succes met wachten!en wachten is nooit leuk
en begrijp zo goed dat je gewoon een bevestiging wilt dat het goed zit!kan je echt je verloskundige niet overhalen om eerder een echo te maken?
liefs jootje

och wat lang wachten!!!
pff ik heb vandaag net een echo gehad met 8 weken en 2 dagen..
en dan had ik al eerder een echo gehad!
ik heb zelfs nog met mijn vk erover gepraat waarom het zo verschillend is, ligt dat dan alleen aan de grote van de praktijk? ze kon het me niet vertellen maar ze zei wel dat het niet was zoals zij het zou willen!
ook als mensen angsten hebbend an moeten ze kunnen komen zei ze!
tja erg verschillend!!! jammer

succes meis

Helaas hebben ze dus pas vanaf 1 maart een echoscopist op de praktijk (kleine praktijk met twee verloskundige) en ik denk niet dat er "zomaar"echo's gemaakt worden. Maar met de doptone was het dus nog niet mogelijk, dus vandaar dat we moeten wachten! Bedankt voor alle support!

Terug
Bovenaan