Echo rond 4 of 5 weken

<p>Hey luitjes,</p><p>Ik ben vorige week onverwachts erachter gekomen dat ik zwanger ben ondanks een spiraal die er nog in zat. Flinke verrassing dus.</p><p>Heb een goed en stabiele relatie dus besloten mijn vriend en ik ervoor te gaan. Uiteindelijk een bijzonder leuk verrassing.</p><p> </p><p>Eerste echo was om te kijken waar de spiraal zat. Met het verwijderen ervan bestond er de kans op een miskraam. Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Vandaag nog een echo gehad om te kijken of dat er nog wat zat en het wat gelukkig zo.</p><p>Waar ik mij wel zorgen om maak is dat er nog geen teken van leven te zien was (in het ronde zakje die overigens wel steeds groter word). Nou is het nog echt heel klein. Snap wel dat de verloskundige pas echos maakt rond de 7-10 weken. Maar ik werd helaas niet gerustgesteld over het feit dat er nog geen kleintje te zien was. Dus ik word helaas een beetje onzeker. Probeer het tegelijkertijd los te laten en te vertrouwen dat het goed komt... Maar toch ben ik benieuwd of er iemand is met zo'n soort gelijke zorgen.</p><p> </p><p>Groetjes!!</p><p>Ana</p>

Hoi Ana, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
Omdat ik niet wist hoe ver ik zwanger was en bloedverlies had, heb ik ook een echo gehad bij 5 weken. Alleen een leeg vruchtzakje te zien. Ook helemaal teleurgesteld naar huis gegaan (dacht dat ik 6 weken was). Na 1 week weer een echo en toen zat er 'opeens' wel een vruchtje met kloppend hartje!
Ik denk dus vooral even geduld hebben tot de volgende echo.. Ik weet hoe moeilijk het is en lang het duurt. Ook al was je niet bewust bezig met zwanger worden. 
Succes! Ik duim voor je dat je volgende x een goede echt hebt. 

Hi Anna,
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik heb ook met 5 weken een echo gehad, er was alleen een vruchten te zien.. ook ik was onzeker. Na 2 weken een kleine beeb met een kloppend hartje mogen zien!
Dit is dus normaal! 

Hi Anna,
Ik heb ook met 5 weken een echo gehad, er was alleen een vruchten te zien.. ook ik was onzeker. Na 2 weken een kleine beeb met een kloppend hartje mogen zien!
Dit is dus normaal! 

Hi Anna,
Ik heb ook met 5 weken een echo gehad, er was alleen een vruchtzak te zien.. ook ik was onzeker. Na 2 weken een kleine beeb met een kloppend hartje mogen zien!
Dit is dus normaal! 

Bij mijn eerste zwangerschap was ik achteraf gezien ook te vroeg voor een eerste echo. Ze echoscopist gokte dat ik zo'n 5.5 a 6 weken zwanger was. Dan zie je inderdaad alleen een vruchtzakje. Het is gewoon nu super klein! Geef het even te tijd. Heb je al een nieuwe echo staan? Rond de 7 weken zou je weo een kloppend hartje moeten kunnen zien

Terug
Bovenaan