echo`s

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

Even een vraagje ik heb 6 april mijn eerste echo gehad, alles was goed en hartje was supergoed te horen. Nu moet ik 3 mei weer terug naar de gyn.
Weet iemand wat ze dan gaan doen? mij is het niet gezegd. Luisteren ze dan wel weer naar het hartje?? Of is het alleen controle van mijzelf. Ik neem aan dat ze met 20 weken pas weer een echo gaan doen en dat ik dat niet krijg?

Groetjes Evelien
12w 4d

he hoi

bij mijn eerste zwangerschap werd dit gedaan bij de controles:

-je werd gewogen
-bloedruk gemeten
-af en toe hb geprikt
-buik(baarmoeder gevoelt)
-hartje geluisterd.

Bij 20 wk mag je een echo en buiten de 20 wk echo en de eerste echo kreeg ik alleen een echo als ze iets wilden wteen zoals hoeveelheid vruchtwater en ligging baby.Maar iedere gyn heeft natuurlijk zijn eigen manier

Ja bij ons wegen ze dan weer niet.

Ik kreeg met vk bezoeken het volgende.

* Gesprekje hoe alles verloopt
* Bloeddruk meten
* Baarmoeder voelen en eventueel al meten
* En natuurlijk het leukste het hartje luisteren

Verder kreeg ik een medische 20 weken echo. Dit mag je zelfs beslissen of je dit doet. Wij hebben het wel gedaan. VErdere echo's krijg je niet en zijn het alleen vk bezoeken zoals omschreven.

Maar inderdaad elke vk of gyn doet het anders, dus bel je vk en vraag wat je te wachten staat!

Veel plezier!

X Saskia

Hoi hoi,

Bij de Vk controles doen ze bij mij:

Bloeddruk meten
Wegen
Hartje luisteren ( Hoorde ik met de 16e week voor het eerst)

En elke keer als ik op de weegschaal gaat staan is ie kappot dan geeft ie weer aan dat ik ben aangekomen haha.

Gr Fruit Girl 22,5 wk

Hoi Evelien,

tijdens mijn eerste twee zwnagerschappen ben ik onder behandeling geweest van de verloskundige en heb ik maar twee keer een echo gehad.

Nu ben ik onder behandeling van de Gynaecoloog. De eerste paar keer kreeg ik steeds een echo, omdat het moeilijk is in het begin om het hartje met de doptone te horen als de baby nog zo klein is. Met 20 weken heb ik een uitgebreide echo gehad en tot onze verbazing kregen we met ongeveer 30 weken nog een extra echo. Was geen aanleiding voor, maar wel leuk voor ons.

Omdat je meestal met een medische indicatie bij de Gynaecoloog komt wilt hij vaak wat meer weten. Vooral in het begin moest ik vaak langskomen. Ik ben schildklierpatiënt en daarom is er nu vier of vijf keer bloed afgenomen om mijn medicatie goed af te stellen.  De dosis is al vier keer bijgesteld. Verder word er aan je buik gevoeld en word je bloeddruk opgemeten.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan